عصر خودرو

کتاب حقوق خصوصی سازی و قواعد مشترک حاکم بر قراردادهای آن به کتابخانه سازمان بورس رفت

عصر بازار- خصوصی سازی طی دهه های اخیر یکی از ابزارهای مهم دولت ها برای اجرای برنامه های اقتصادی و اجتماعی بوده و اکنون به پدیده ای جهانی تبدیل شده است. علیرغم استفاده گسترده کشورها از برنامه خصوصی سازی، نتایج و دستاوردهای آن بسیار متفاوت بوده و در بسیاری از موارد اجرای برنامه مزبور برای دولت ها نتایج منفی داشته است.

کتاب حقوق خصوصی سازی و قواعد مشترک حاکم بر قراردادهای آن به کتابخانه سازمان بورس رفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، همین موارد متعدد شکست در اجرای موفقیت آمیز برنامه خصوصی سازی، موجب تردید افکار عمومی در بسیاری از کشورها نسبت به اجرای این گونه برنامه ها و آثار مثبت اقتصادی و اجتماعی آن شده، لیکن طرفداران اجرای این گونه برنامه ها، معتقدند که علت اصلی عدم موفقیت کشورها در خصوصی سازی، عدم شناخت صحیح این برنامه و فقدان جامع نگری نسبت به آن توسط متولیان و مجریان برنامه در این گروه از کشورها است.

    کتاب " حقوق خصوصی سازی و قواعد مشترک حاکم بر قراردادهای آن" تالیف عاطفه آجری آیسک در 461 صفحه در سال 1397 توسط شرکت سهامی منتشر شده است.

    مطالب این کتاب که برگرفته از رساله دکتری مولف است در دو بخش ارائه شده است. در بخش نخست از اصول، اقسام و ماهیت قراردادهای خصوصی سازی سخن به میان آمده منتها پیش از آن چون برای درک هر چه بهتر جایگاه بحث، آشنایی با مقدمات و مفاهیم این موضوع ضروری بوده فصل اول این بخش به ذکر درآمدی بر خصوصی سازی اختصاص یافته است.

    در فصل مذکور با مفهوم خصوصی سازی و تاریخچه آن، مبانی و اهداف خصوصی سازی آشنا می شویم. در فصل دوم به تبیین قراردادهای خصوصی سازی پرداخته شده است. در ادامه قواعد حقوقی حاکم بر قراردادهای خصوصی سازی مورد پژوهش قرار گرفته است. قواعد مذکور در سه مرحله انعقاد، آثار و انحلال قراردادهای خصوصی سازی بررسی می شود.

    در این فصل ضمن بررسی آثار قراداد خصوصی سازی نسبت به طرفین قرارداد به مطالعه موارد منجر به خاتمه قراردادهای خصوصی سازی و بررسی سازگاری آن با اهداف و اصول حاکم بر خصوصی سازی پرداخته شده است. در پایان نیز نتیجه گیری و پیشنهادها آمده است تا حاصل بخش های قبل به طور خلاصه تبیین و پیشنهادهای منسجمی جهت کاربردی کردن موضوع ارائه شود.

    این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

    این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5519 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  4302 عنوان کتاب فارسی، 2018 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 5893 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس حاصل نمایند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

    برچسب ها