عصر خودرو

کتاب «صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت

عصر بازار- نویسندگان هدف اصلی از گردآوری این کتاب را تهیه اثری برای آموزش بهتر عموم علاقه مندان به مباحث مالی و سرمایه‌گذاری بیان کرده اند.

کتاب «صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس» به کتابخانه سازمان بورس رفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در دنیای امروز، بورس به عنوان یک نهاد مالی متشکل، خود انتظام و رسمی، مهمترین متولی جذب و سامان دادن صحیح منابع مالی مورد نیاز فعالیت های مولد اقتصادی است و با جمع‌آوری نقدینگی جامعه و فراهم آوردن زمینه  خرید و فروش سهام شرکت‌ها، باعث به حرکت درآوردن چرخ های صنعت کشور می‌شود.

    با وجود اینکه پنج دهه از عمر بورس اوراق بهادار تهران می‌گذرد، هنوز این نهاد مهم بازار سرمایه برای بسیاری از مردم کشورمان ناشناخته است و این در حالی است که از پیدایش بورس در جهان، بیش از سه قرن می گذرد و امروزه برای  بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، بورس به زمینه مهمی برای تامین مالی و سرمایه گذاری تبدیل شده است. با وجود اینکه گسترش نسبی دانش مالی در چند سال اخیر در ایران و توجه بیشتر مردم و دولت به بورس و بازار سرمایه، هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب، راه درازی در پیش است.

    کتاب «صفر تا صد سرمایه گذاری در بورس» تالیف حجت بهادری و نسیم کردستانی در 188 صفحه توسط انتشارات دیباگران تهران در سال 1398 به چاپ چهارم رسیده است.

    نویسندگان هدف اصلی از گردآوری این کتاب را تهیه اثری برای آموزش بهتر عموم علاقه مندان به مباحث مالی و سرمایه‌گذاری بیان کرده اند. همچنین سعی شده تا ضمن بازبینی آثار و کتب موجود در این زمینه، مطالب به گونه ای جمع آوری و عرضه شود که ضمن رعایت یک توالی منطقی، به جنبه کاربردی آن نیز توجه شود. کتاب حاضر برای سرمایه گذاران، فعالان بازار سرمایه، دانشجویان و کلیه علاقه مندان مفید بوده و خواندن آن توصیه می شود.

    فصل‌های کتاب عبارتند از: انواع نهادهای مالی، انواع بازارهای مالی، انواع اوراق بهادار، اصطلاحات رایج در بورس، ریسک و بازده، وظایف کارگزاران، روش‌های خرید و فروش سهام، کارمزدها، عرضه اولیه سهام، افزایش سرمایه، صورتهای مالی، نسبت های مالی، تحلیل بنیادی و تکنیکال، شرایط پذیرش شرکت ها در بورس و فرابورس، حقوق سهامداران، سرمایه گذاری و روانشناسی.

    این کتاب اخیراً به مجموعه کتاب‌های کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

    این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5644 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  4627 عنوان کتاب فارسی، 2415 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 6416 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است.

    علاقه‌مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می‌توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس بگیرند.

    آدرس کتابخانه: میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

    برچسب ها