عصر خودرو

کتاب دنیای بزرگ سرمایه گذاری در کتابخانه سازمان بورس جای گرفت

عصر بازار- سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور می تواند فرصتهای زیادی را پیش روی سرمایه گذاران قرار دهد. ولی عدم آشنایی مسئولان و سرمایه گذاران با ابزارهای نوین مالی و اقتصادی به علت نوپا بودن این صنعت در کشورمان امکان انجام فعالیتهای اقتصادی جدید را سلب کرده است.

کتاب دنیای بزرگ سرمایه گذاری در کتابخانه سازمان بورس جای گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، یکی از فرصتهایی که می تواند تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت هر جامعه ای داشته باشد، تشکیل انواع صندوق های سرمایه گذاری از جمله صندوقهای مستمری است که می تواند به عنوان منبعی پایدار برای تامین مالی پروژه های سرمایه گذاری تلقی شود. اما در ایران به دلیل سنتی بودن سیستم های مستمری چنین امکانی وجود ندارد.

    کتاب " دنیای بزرگ سرمایه گذاری" تألیف امین رئوفی در 208 صفحه توسط نشر ستوده در سال 1394 منتشر شده است که به این مسئله به دستی پرداخته است.

    مطالعه این کتاب به علاقه مندان کمک می کند که چگونه به فرصت ها بنگرند، چگونه از منابع موجود بهره جویند و چگونه از الگوهای موفق برای بهبود و توسعه خود استفاده کنند.

    نویسنده کتاب معتقد است با مطالعه این کتاب می توان به شناختی نسبی از راهکارها و ابزارهای نوین مالی رسید و مدیران می توانند با بهره گیری از این ابزارها، منشاء نوآوری، توسعه و پیشرفت در سطح کشور را سبب شوند.

    همچنین این کتاب با معرفی شخصیت های حقیقی، حقوقی و انواع شرکتها و صندوق های سرمایه گذاری موفق در اقصی نقاط دنیا کمبود چنین شرکتهایی در کشور ما به خصوص در شهرستانها را نمایان می سازد. ایجاد و توسعه بازارها و واسطه های مالی نقش بسیار مهم و بسزایی در شکوفایی اقتصاد کشور در زمینه برقراری ارتباط میان پس انداز کنندکان و سرمایه گذاران ایفا خواهد کرد.

    این کتاب اخیراً به مجموعه کتابهای کتابخانه سازمان بورس و اوراق بهادار افزوده شده است.

    این کتابخانه فعالیت خود را از سال 1374 با هدف اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات به دانشجویان، اساتید، سرمایه گذاران و سایر علاقمندان آغاز کرد. سیر توسعه و تکمیل منابع طی سال‌های پس از آن در راستای تبدیل این کتابخانه به تخصصی‌ترین مرکز مورد مراجعه محققان و علاقمندان به بازار سرمایه تداوم یافت. ماحصل این تلاش گردآوری بیش از 5518 عنوان کتاب انگلیسی (نسخه چاپی و الکترونیکی)،  4252 عنوان کتاب فارسی، 1876 عنوان پایان‌نامه فارسی و انگلیسی مرتبط با حوزه‌های بازار سرمایه، 64 عنوان نشریه تخصصی و 5818 عنوان مقاله فارسی و انگلیسی در نرم‌افزار جامع کتابخانه شد، همچنین مجموعه نرم افزارهای نور شامل 81 مجموعه آثار نویسندگان برتر اسلام و ایران در دسترس محققان قرار گرفته است. علاقه مندان جهت جستجو در منابع کتابخانه می توانند به سایت http://lib.seo.ir/faces/home.jspx  مراجعه و یا با شماره تلفن های 162-84083161 تماس حاصل نمایند. آدرس کتابخانه : میدان ونک خیابان ملاصدرا نرسیده به پل کردستان پلاک 27 ساختمان شماره 2 سازمان بورس.

    برچسب ها