عصر خودرو

معرفی کتاب شهاب اناری دهم مبتکران

عصر بازار- درس زبان یکی از مهم‌ترین دروس دبیرستان است که نقشی تعیین‌کننده در کنکور سراسری ایفا می‌کند.

معرفی کتاب شهاب اناری دهم مبتکران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، درس زبان سال دهم دبیرستان بیش از 30 درصد حجم سؤالات زبان کنکور سراسری را به خود اختصاص داده و نقش به سزایی در کسب رتبۀ هرچه بهتر دانش‌آموزان ایفا می‌کند. انتشارات مبتکران نامی آشنا برای دانش‌آموزان درس‌خوان و معلمان حرفه‌ای است که کتاب‌های کمک‌آموزشی بسیار مناسبی تولید می‌کند؛ کتاب کمک‌آموزشی زبان این انتشارات نیز همانند سایر کتاب‌های انتشارات مبتکران، یکی از بهترین کتاب‌های کمک‌آموزشی درس زبان پایۀ دهم به شمار می‌رود. در این مطلب قصد داریم به معرفی کتاب شهاب اناری دهم انتشارات مبتکران بپردازیم.

    ساختار کلی کتاب شهاب اناری دهم
    این کتاب از چهار بخش کلیِ

    1.  گرامر
    2.  واژگان
    3. درک مطلب
    4.  آزمون نمونه تستی

    تشکیل شده است. بخش گرامر  به دو بخشِ

    1.  آموزش
    2.  پرسش‌های چهارگزینه‌ای با پاسخ تشریحی

    تقسیم شده و بخش واژگان نیز به دو بخشِ

    1.  آموزش همراه با ارائۀ برنامۀ مطالعاتی
    2.  پرسش‌های چهارگزینه‌ای با پاسخ تشریحی

    تقسیم شده است. در قسمت "درک مطلب" متون و کلوزتست¬های فراوان به ترتیب آسان به سخت همراه با پاسخ‌نامه‌های تشریحی مفصل، گردآوری شده و در نهایت نیز قسمت "آزمون نمونه تستی" دانش‌آموزان را برای کسب رتبۀ بالا در کنکور سراسری آماده می‌کند.

    در این کتاب بخشی تحت عنوانِ ضمیمه‌ها" قرار گرفته که شامل دو بخشِ

    1.  آموزش تلفظ (Pronunciation) و آهنگ کلام (Intonation)
    2.  لیست افعال باقاعده و بی‌قاعدة زبان انگلیسی در حد کتاب‌های ویژن

    می‌شود. به‌علاوه یک "DVD ضمیمه" شامل فایل‌های صوتی تلفظ لغات سال دهم به همراه فایل آموزشی تصویری شیوه‌های یادگیری گرامر و لغت، همراه با کتاب عرضه شده است و یک "واژه‌نامة جیبی همراه" نیز همراه کتاب اصلی تدوین شده تا دانش‌آموزان در هر موقعیتی بتوانند با این کتاب جیبی کوچک، به‌مرور تمامی لغات سال هفتم تا دهم دبیرستان، همراه با تلفظ، معنی و مثال‌های کاربردی بپردازند.

    توضیحات تفصیلی بخش‌های کتاب شهاب اناری دهم
    در ادامه قصد داریم بخش‌های مختلف کتاب شهاب اناری دهم انتشارات مبتکران را برای شما مخاطب عزیز توضیح دهیم.

    آموزش گرامر (Grammar)
    در بخش آموزش گرامر کتاب شهاب اناری دهم، هرآنچه برای یادگیری گرامر هر درس کتاب درسی نیاز داشته باشید فراهم شده است؛ مباحث اصلی هر درس به طور کامل توضیح داده شده و در ادامه تمریناتی موضوعی برای تسلط هرچه بهتر شما دانش‌آموزان عزیز گردآوری شده است. به‌علاوه در هر درس، بخشی تحت عنوان "نکات تکمیلی"  قرار گرفته که مخاطب اصلی آن دانش‌آموزان درس‌خوان و قوی است. در پایان هر درس نیز جدولی با عنوان "جمع‌بندی" فراهم شده که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تمام مطالب آموزشی درس را یک جا و سریع مرور کنند.
    از آن جا که مباحث آموزشی بخش Writing کتاب‌های Vision در عمل به‌موازات مطالب گرامری تدوین شده‌اند، درس‌نامة گردآوری‌شدة انتشارات مبتکران برای بخش گرامر نیز این بخش را شامل شده و دانش‌آموزان با حل تمرینات تشریحی پایان هر درس‌نامه به‌خوبی می‌توانند این بخش را هم به طور کامل فراگیرند. هم چنین در کتاب Vision 1 قسمتی تحت عنوان  "See Also"قرار گرفته که بستر آموزشی آن در عمل با بخش Grammar زبان انگلیسی مرتبط است؛ در قسمت "آموزش گرامر" این کتاب، همۀ موارد فوق بررسی شده‌اند.

    تست‌های چهارگزینه‌ای گرامر
    پس از بخش آموزش، به‌منظور  به‌خاطر سپردن هرچه بهتر گرامر در ذهن دانش‌آموزان، بخشی تحت عنوان "تست‌های چهارگزینه‌ای گرامر" فراهم شده که با تست‌های طبقه‌بندی‌شده، دانش‌آموزان را در آزمون‌های تستی پیشِ رو یاری می‌دهد. در ادامه قصد داریم انواع مختلف این تست‌ها را توضیح دهیم.

    •  تست‌های سطح یک: این مجموعه برای فهم کامل مطالب درسی فراهم شده و با حل تست‌های این قسمت، تمام مطالب درس را از اساس خواهید آموخت.
    •  تست‌های نوادگان شکسپیر Shakespeare: اگر پایۀ زبانتان قوی است و بر کلیت مباحث کتاب درسی مسلط هستید، این سؤالات مخصوص شماست؛ با حل این تست‌ها بر نکات ریز و دقیق کتاب درسی مسلط خواهید شد.
    •  تست‌های مروری: از درس دوم به بعد، چند تست مروری از درس‌های قبلی در سؤالات گنجانده شده تا دانش‌آموزان با حل آن‌ها بتوانند مفاهیم دروس قبل را مرور کنند.
    •  تست‌های کنکور: پس از تمرین فراوان حال نوبت به حل سؤالات کنکور می‌رسد؛ با حل این قسمت با سبک سؤالات کنکوری آشنا شده و با تسلط بر آن‌ها شانس خود را برای افزایش درصد کنکور خود بالا خواهید برد.

    آموزش واژگان (Vocabulary Organizer)
    یکی از مهم‌ترین اهداف تألیف کتاب‌های Vision یادگیری و احاطه بر لغات زبان انگلیسی است؛ از همین رو کتاب شهاب اناری دهم تمامی لغات درسیِ کتاب را ذیل جلساتی آموزشی گردآوری کرده و در ادامه با ذکر مثال‌ها، متضادها، مترادف‌ها و ترکیبات رایج  (collocations) فرصت بسیار مناسبی برای حفظ و تثبیت هرچه بهتر واژگان هر درس فراهم کرده است. واژگان هر درس باتوجه‌به میزان اهمیتشان به 3 یا 4 جلسۀ مطالعاتی تقسیم شده‌اند.

    تست‌های چهارگزینه‌ای واژگان

    •  تست‌های سطح یک: با حل این تست‌ها دانش‌آموزان بر تمام واژگان کتاب درسی مسلط خواهند شد.
    •  تست‌های حاشیۀ کتاب درسی، صورت تمرینات و کتاب کار: با حل این تست‌ها دانش‌آموزان دایرۀ واژگان خود را به‌خوبی گسترش خواهند داد.
    •  تست‌های نوادگان شکسپیر (Shakespeare): اگر بر دو قسمت قبل به طور کامل مسلط هستید، با حل تست‌های این قسمت می‌توانید "مشتقات مهم" و "معنی دوم" لغات اصلی درس را فرا بگیرید.
    •  تست‌های مروری: همانند بخش گرامر، تست‌های این قسمت برای مرور و تثبیت واژگان دروس قبل طراحی شده‌اند.
    •  تست‌های کنکور: در پایان پس از حل تمرین‌های فراوان، برای تسلط بر انواع سؤالات کنکور، این قسمت طراحی شده است.

    آزمون جامع: در پایان هر فصل، آزمونی مشتمل بر 4 سؤال گرامر، 7 سؤال واژگان، 5 سؤال کلوز تست و یک متن 4 سؤالی طراحی شده تا دانش‌آموزان بر انواع مختلف سؤالات و تمام مباحث فصل مدنظر احاطه پیدا کنند.
    ضمائم: این کتاب دو ضمیمه دارد؛ در ضمیمۀ اول همۀ نکات مرتبط با تلفظ و آهنگ کلام مورد بررسی قرار گرفته و در ضمیمۀ دوم لیست فعل‌های باقاعده و بی‌قاعده گنجانده شده است.

    جمع‌بندی

    کتاب شهاب اناری دهم یکی از بهترین کتاب‌های کمک‌درسی زبان پایۀ دهم به شمار می‌آید؛ این کتاب دارای بخش‌های "گرامر"، "واژگان"، "درک مطلب" و "آزمون نمونه تستی" است. در متن فوق به توضیح تفصیلی بخش‌های "آموزش گرامر"، "تست‌های چهارگزینه‌ای گرامر"، "آموزش واژگان" و "تست‌های چهارگزینه‌ای واژگان" پرداختیم. هدف ما در سایت وطن بوک ارائۀ دیدی جامع نسبت به کتاب‌های کمک‌درسی و خدمات‌رسانی هرچه بهتر به شما عزیزان است. به نظر شما کتاب شهاب اناری دهم دارای چه نقاط مثبت و یا نقاط ضعفی است؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

    برچسب ها