عصر خودرو

شرکت ایرانی به دنبال خرید شرکت دونگبو دووی کره

عصر بازار- منابع آگاه گفتند، یک شرکت ایرانی تولید کننده محصولات الکترونیکی قصد دارد ۱۰۰ درصد سهام شرکت کره دونگبو دوو الکترونیکس را خریداری نماید.

شرکت ایرانی به دنبال خرید شرکت دونگبو دووی کره
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم ، منابع آگاه گفتند، شرکت ایرانی انتخاب، تولید کننده محصولات الکترونیکی قصد دارد 100 درصد سهام شرکت کره دونگبو دوو الکترونیکس را خریداری نماید.

    انتظار می رود ارزش این قرارداد حدود 200 میلیارد وون (187 میلیون دلار) باشد.

    این معامله به دنبال تصمیم سرمایه گذاران عمده مالی گروه دونگبو صورت می گیرد که در سال 2013 خرید شرکت دوو اکترونیکس توسط گروه دونگبو را تامین مالی کرده بودند. شرکت دونگبو هم اکنون با مشکلات مالی مواجه است.

    این دومین تلاش این شرکت ایرانی برای خرید این شرکت کره ای است. قبلا هم این شرکت تلاش کرده بود، شرکت دوو الکترونیکس، سلف شرکت دونگبو دوو الکترونیکس را که در سال 2010 تاسیس شده بود خریداری نماید.

    به گفته منابع آگاه، انتظار می رود سرمایه گذاران مالی که عوامل اصلی فروش شرکت دونگبو دوو هستند، تصمیم خود مبنی بر انتخاب کنسرسیومی متشکل از شرکت انتخاب و صندوق کره ای ویل اینوستمنت، به عنوان خریدار منتخب را به زودی اعلام کنند.

    یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود گفت: «مذاکرات در جریان است و شرکت انتخاب به شکل فعالانه ای در فرآیند ارائه پیشنهاد خرید حضور دارد... با توجه به شرایط مختلف، این احتمال زیاد است که شرکت مذکور به عنوان پیشنهاد دهنده منتخب اعلام شود.»

    بر اساس گزارش ها، شرکت ایرانی پذیرفته که 100درصد کارکنان قبلی در کارخانه دونگبو دوو در گوانگژو کار خود را ادامه دهند. این یکی از متغیرهای اصلی در انتاخب خریدار بوده است.

    شرکت های میدی الکترونیکس چین و وستل ترکیه نیز در حال رقابت برای خرید این شرکت هستند.

    شرکت انتخاب یک رابطه همکاری نزدیک با رکت دونگبو دوو ایجاد کرده و این موجب شده تا در رقابت با سایر شرکت ها مزیت بیشتری داشته باشد.

    دونگبو دوو یک شرکت فعال در زمینه تولید لوازم خانگی کوچک و متوسط نظیر مایکروویو و ماشین های لباسشویی با محوریت صادرات است. این شرکت حدود 80 درصد از کل درآمد خود را از بازارهای خارجی به ویژه در آمریکای جنوبی کسب می کند.

    کارشناسان معتقدند با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، احتمالا این قرارداد بدون مانع پیش نخواهد رفت.

    اکنون تمامی نگاه ها به گروه دی بی است که مالک 54.2 درصد سهام شرکت دونگبو دوو است و قرار است تصمیم نهایی را در مورد فروش سهام شرکت به قیمتی پایین تر از قیمت خریداری شده اتخاذ نماید. این گروه در سال 2013 با پرداخت 275 میلیارد وون در شرکت دونگبو دوو سهامدار اصلی شده بود.

    برچسب ها