عصر خودرو

آغاز ثبت‌نام جدید سهام بورسی رایگان برای نوزادان + شرایط

عصر بازار- معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در مورد زمان تخصیص اعتبار برای خرید صندوق‌های قابل معامله متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ راتشریح کرد.

آغاز ثبت‌نام جدید سهام بورسی رایگان برای نوزادان + شرایط
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، ذبیح‌الله سلمانی با بیان اینکه تا روز سه‌شنبه (سوم مردادماه) 497 هزار و 330 نفر برای تخصیص صندوق‌های قابل معامله برای متولدین سال 1401 ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار در شش ماهه اول سال 1401، حدود 500 هزار نفر متولد شدند؛ بنابراین اکثر والدین این متولدین برای تخصیص صندوق‌های مذکور به فرزندشان اقدام کرده‌اند.

    وی ادامه داد: در این راستا از 15 مردادماه سال جاری سیستم برای ثبت‌نام افرادی که در سه ماهه سوم سال 1401 متولد شده‌اند باز شده و فرایند ثبت‌نام آغاز می‌شود.

    معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در ادامه درمورد تخصیص منابع برای متولدین سال‌های 1400 و 1402 توضیح داد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت آبان ماه سال 1400 مصوب شد و به دلیل آنکه در شش ماهه دوم سال بود، منابعی برای آن پیش‌بینی نشده بود؛ بنابراین در نامه‌ای از معاون اول ریاست جمهوری درخواست تامین منابع کردیم. میزان منابع درخواستی برای سال 1400 حدود هزار میلیارد تومان و برای سال 1402 حدود 2000 میلیارد تومان است. معاون اول ریاست جمهوری نیز به رییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که منابع مورد نیاز تامین شود.

    سلمانی ادامه داد: زمانی که ثبت نام برای متولدین سال 1401 به اتمام برسد و منابع تامین شود، ثبت نام برای متولیدن 1400 و 1402 آغاز خواهد شد.

    نحوه ثبت‌نام


    بر اساس این گزارش، والدین متولدین 1401 باید به سامانه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://my.gov.ir، بخش طرح تشویق فرزندآوری و جوانی جمعیت مراجعه کنند. پس از ورود به این قسمت و وارد کردن کدملی، مشخصات فرزند را مشاهده می‌کنند. پس از طی مراحل، پیامکی برای والدین متولدین 1401 ارسال خواهد شد که باید وارد بخش انتخاب بانک شوند و بین بانک‌های عامل ملی یا پست بانک یکی را انتخاب کنند.

    سپس 35 صندوق سرمایه گذاری قابل معامله به آن‌ها نمایش داده می‌شود که باید از میان آن‌ها، حداکثر سه صندوق را انتخاب کنند. پس از این، باید به صورت غیرحضوری اقدام به افتتاح حساب کنند که پس از این مرحله وزارت اقتصاد به ازای هر فرزند یک و نیم میلیون تومان حساب‌ها را شارژ و شرکت کارگزاری بانک ملی اقدام به خرید صندوق‌های قابل می‌کند و به صورت سپرده به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال می‌دهد.

    برچسب ها