عصر خودرو

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

تامین مالی ۴.۵ همت با پذیره‌نویسی سهام «فصباح» صندوق بازنشستگی کشوری

عصر بازار- شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با هدف جذب منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان خود تلاش داشته از روش‌های مختلف تامین مالی کند که در این راستا مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با تعریف ۸ میلیارد دلار طرح و پروژه، وعده تامین مالی ۴.۵ همت از این منابع را داده بود که این امر با عرضه سهام «فصباح» در فرابورس محقق شد.

تامین مالی ۴.۵ همت با پذیره‌نویسی سهام «فصباح» صندوق بازنشستگی کشوری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، افزون بر عرضه اولیه سهام صبافولاد خلیج فارس (فصباح)، پذیره‌نویسی 9,196,114,900 سهم از سهام این شرکت نیز صورت گرفت.

    با انجام این پذیره‌نویسی، روز گذشته بزرگ‌ترین تأمین مالی تاریخ بازار سرمایه در بازار اولیه فرابورس ایران با اتمام پذیره‌نویسی 4550 میلیارد تومانی شرکت صبا فولاد خلیج‌فارس انجام شد.

    شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با هدف جذب منابع مالی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های کلان خود تلاش داشته از روش‌های مختلف تامین مالی کند. در همین راستا با عرضه اولیه سهام زیرمجموعه خود بخشی از تامین مالی پروژه‌های خود را انجام خواهد داد.

    شرکت صبافولاد خلیج فارس از شرکت‌های مالکیتی شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (هلدینگ صباانرژی) است که در یک سال اخیر، برنامه‌های توسعه‌ای متعددی ازجمله احداث واحد احیای دوم صبافولاد خلیج فارس، پروژه «استکر ریکلایمر» صبافولاد خلیج فارس و انعقاد تفاهم نامه با سازمان انرژی اتمی برای استحصال سنگ آهن را اجرایی کرده است.

    برچسب ها