عصر خودرو

واگذاری بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره در قالب «سهام» به فرهنگیان

عصر بازار- مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره با اشاره به اینکه «ارزش مالکانه صندوق ذخیره» همواره یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های فرهنگیان بوده؛ به آغاز اجرای این طرح بعد از ۱۲ سال انتظار معلمان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح عظیم، بخشی از دارایی صندوق در قالب سهام طی یک بازه زمانی به خود معلمان بازنشسته عضو صندوق واگذار می شود و این فرصت فراهم می شود که این افراد از منافع حاصل از سهامداری بهره‌مند شوند.

واگذاری بخشی از دارایی‌های صندوق ذخیره در قالب «سهام» به فرهنگیان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگا خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نجف‌پورکردی با قدردانی از حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش به عنوان رییس هیات امنا و سایر اعضاء و نیز هیات مدیره موسسه از برنامه‌های تحولی صندوق افزود: یکی از اقدامات اصلاحی مهم در صندوق طی یک سال اخیر تنوع بخشی به سبد سرمایه‌گذاری موسسه است و در این خصوص راهبرد متنوع کردن پرتفوی صندوق و کاهش ریسک در راستای حفظ منافع فرهنگیان عضو جزو اولویت‌ها بوده است.

    مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره افزود: با آسیب شناسی‌هایی که انجام شده اقدامات کوتاه مدت و بلند مدت در جهت رفع این چالشها و آسیب‌ها در دستور کار قرار گرفته و آثار و دستاوردهای آن عاید فرهنگیان خواهد شد.

    وی به تشکیل کمیته انتصابات و واگذاری مسئولیت‌ها با تکیه بر سه اصل تبحر، تخصص و تعهد اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی ما در این خصوص اولویت گذاری جهت جذب خانواده فرهنگیان بوده و بیش از 500 رزومه مورد بررسی‌ قرار گرفت و 45 درصد انتصاب‌ها از میان فرهنگیان و خانواده‌های آنان انجام شده است.

    حجت الاسلام والمسلمین سید حاجی محمد موحد نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در دیدار با حمید رضا نجف‌پورکردی مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره ضمن حمایت از طرح های امیدآفرین و بنیادین از جمله طرح ارزش مالکانه تاکید کرد: برنامه ریزیها و اقدامات در صندوق باید معطوف به حفظ حقوق و خواسته‌های قشر شریف فرهنگیان کشور باشد.

    نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از تلاش‌های صورت گرفته در مجموعه صندوق طی یک سال اخیر و با اشاره به نقش کارخانجات و واحدهای صنعتی وابسته به صندوق ذخیره در تولید و اشتغالزایی کشور بویژه شرکت‌های پتروشیمی و متانولی اظهارکرد: این واحدها با بکارگیری نیروهای متخصص، متبحر و جوان منطقه در رونق و شکوفایی اقتصادی تاثیر مثبتی دارند.

    نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی و نماینده شش دوره مجلس شورای اسلامی همچنین بر حمایت مجلس از اقدامات انجام شده در صندوق بویژه احیای بانک سرمایه، ارزش مالکانه و ساماندهی نظام انتصابات و همچنین توجه ویژه به رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی موسسه تاکید کرد.

    برچسب ها