عصر خودرو

به منظور تامین کسری بودجه؛

هند سهام شرکت های دولتی خود را می فروشد

عصر بازار: هند قصد دارد با فروش سهام بخشی از سهام شرکت های دولتی به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، بخشی از کسری بودجه خود را تامین کند.

هند سهام شرکت های دولتی خود را می فروشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، دهلی نو تلاش می کند با فروش سهام شرکت های دولتی به ارزش 11 میلیارد دلار در سال جاری مالی، کسری بودجه خود را به 3.9 درصد از تولید ناخالص داخلی اش در سال 16-2015 برساند.
    در نتیجه این تصمیم هند قصد دارد با فروش سهام پالایشگاه های نفتی خود به ارزش 1 میلیارد و 400 میلیون دلار، در مسیر جبران بخشی از کسری بودجه گام بردارد.
    فروش 10 درصد سهام نفت هند حدود 6 درصد بورس این کشور را کاهش داد و این بیشترین میزان سقوط سهام هند طی 6 سال گذشته بوده که سقوط بورس چین و وحشت بازارهای جهانی را به دنبال داشته است.
    دولت هند قصد دارد سهام این کشور در بخش ذغال سنگ را نیز بفروشد و این چهارمین بار است که دهلی نو نسبت به فروش سهام های دولتی در سال جاری مالی اقدام کرده و این تصمیم به عقیده کارشناسان مقبولیت دولت را خدشه دار می کند.
    دهلی نو تا کنون 2 میلیارد دلار از محل فروش سهام های دولتی به دست آورده که قصد دارد در راستای تامین کسری بودجه هزینه کند.
    سهام نفتی هند با قیمت 387 روپیه فروخته شد که در نتیجه آن سهام 4.2 درصد کاهش یافت و شاخص اصلی در بورس اوراق بهادار ملی نیز 5.94 درصد سقوط کرد. 

    برچسب ها