عصر خودرو

اقتصاد هند جهش کرد

عصر بازار- خدمات هند به بالاترین حد سه ماهه در دسامبر به دلیل افزایش تقاضا رسید.

اقتصاد هند جهش کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، یک نظرسنجی نشان داد که بخش خدمات هند سال 2023 را با ثباتی به پایان رساند و فعالیت‌ها با سریع‌ترین سرعت در سه ماه گذشته در دسامبر به دلیل تقاضای پررونق و چشم‌انداز خوش‌بینانه سال آینده گسترش یافت.

    شاخص مدیران خرید خدمات هند که توسط S&P Global گردآوری شده است، در دسامبر به شدت افزایش یافت و از پایین‌ترین سطح یک ساله نوامبر یعنی 56.9 به 59 رسید. این بیست و نهمین ماه رشد را رقم زد که شاخص بالاتر از 50 است.

    پرانجول بانداری، اقتصاددان ارشد هند در HSBC اظهار کرد که بخش خدمات هند سال را با افزایشی به پایان رساند و فعالیت تجاری را افزایش داد که ناشی از بالاترین سطح سه ماهه شاخص سفارشات جدید بود. شرایط اقتصادی مساعد و تقاضای خوش‌بینانه، زیرشاخص کسب‌وکار جدید را از پایین‌ترین سطح یک سال در نوامبر افزایش داد. با این حال، تقاضای بین‌المللی با کمترین سرعت در 6 ماه گذشته رشد کرد.

    شرکت‌ها تا حدودی از فشارهای تورمی تسکین یافتند زیرا هزینه‌های عملیاتی با ضعیف‌ترین سرعت از اگوست 2020 افزایش یافت. با این حال، آنها هزینه‌های اضافی را با سرعت بیشتری به مشتریان منتقل کردند.

    آخرین نظرسنجی رویترز نشان داد که انتظار می‌رود تورم در هند در محدوده هدف بانک مرکزی هند یعنی 2 تا 6 درصد در سال مالی جاری و سال آینده باقی بماند.

    برچسب ها