عصر خودرو

سیمان درود درخصوص کاهش eps شفاف سازی کرد

عصر بازار- سیمان درود که eps (سود هر سهم) منفی ۲۲۱ ریالی دارد و به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات نماد معاملاتی آن "سدور" متوقف شده است، در ارتباط با پیش بینی eps شرکت در پایان سال جاری باتوجه به اطلاعات عملکرد سه ماهه و رویدادهای پیش آمده اخیر توضیحاتی را ارائه داد.

سیمان درود درخصوص کاهش eps شفاف سازی کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغی توسط انجمن صنفی صنعت  سیمان به این شرکت، صادرات سیمان محدود به 8 شرکت سیمانی گردید که سیمان درود جزو لیست مذکور نبود، لذا این امر موجب کاهش 150,000تن در پیش بینی فروش و تحویل سیمان صادراتی شرکت می گردد.
    از طرفی به دلیل قطعی گاز کارخانه ناشی از بدهی معوقه گاز مصرفی، تولید شرکت کاهش یافت،با این وجود در نیمه اول اردیبهشت ماه با مذاکرات به عمل امده و قسط بندی بدهی معوقه، گاز کارخانه وصل گردیدو خط 3 در تاریخ 6/02/95 و خط دو در تاریخ 10/03/95 شروع به تولید نمود. ضمنا خط یک به دلیل برقراری سهمیه و محدودیت فروش از ابتدای سال متوقف می باشد.
    براساس این گزارش، زیان عملیاتی شرکت بواسطه توقف تولید ناشی از قطع گاز می باشد که موجب گردید مبلغ پیش بینی فروش سه ماهه از مبلغ 229,188 میلیون ریال به مبلغ 130,876 میلیون ریال کاهش یابد و تنها 59 درصد پیش بینی تولید و 69 درصد پیش بینی فروش در سه ماهه ابتدای سال 95 محقق گردد.
    علاوه بر تاثیر موارد مذکور، زیان عملیاتی سه ماهه بواسطه شرایط رکود اقتصاد حاکم بر صنعت ساختمانی و تعدیل منفی بهای فروش نسبت به بودجه مصوب از مبلغ 916,257 ریال به مبلغ 718,696 ریال و همچنین تعدیل فروش صادراتی بعلت شرایط سیاسی و نظامی حاکم بر کشور عراق بر شرکت تحمیل شده است.
    براین اساس، شرکت کاهش eps  را اعلام کرده و عنوان داشته اطلاعات تکمیلی و تحلیلی را در اسرع قت از طریق سامانه کدال ارائه خواهد داد.

    برچسب ها