عصر خودرو

در معاملات روز سوم شهریور ماه در بورس انرژی ایران رقم خورد؛

فروش برق در یک قدمی رکورد تاریخی

ثبت ارزش ۱۷.۵ هزار میلیارد ریالی در فروش روزانه

عصر بازار- ارزش معاملات روزانه ثبت شده در این بازار در اولین روز کاری شهریور ماه یعنی شنبه سوم شهریور به ۱۷ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال رسید. در این روز فروش برق سلف از تابلو مشتقه بازار برق بورس انرژی به سقف رکورد تاریخی خود نزدیک شد. همچنین عرضه‌های حامل‌های انرژی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی ایران با استقبال خوبی از سوی خریداران مواجه شد.

فروش برق در یک قدمی رکورد تاریخی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، این در حالی بود که در این روز 700 هزار اوراق گواهی ظرفیت نقدی در بازار سایر اوراق بهادار بورس انرژی ایران به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر 69.6 میلیارد ریال را رقم زد.


    فروش 2.7 میلیارد کیلووات ساعت برق سلف در اولین شنبه شهریور

    در روز شنبه سوم شهریور ماه بالغ بر 2 میلیارد و 726 میلیون کیلووات ساعت برق از تابلو مشتقه برق بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت و مجموع ارزش ریالی برابر 3 هزار و 126 میلیارد ریال را رقم زد. این برق سلف توسط نیروگاه‌های برق کشور در بارپایه‌های روزانه انجام شد و ثبت تقاضای خرید از سوی شرکت‌های توزیع باعث شد تا این حجم فروش به ثبت برسد. رکورد تاریخی فروش برق سلف در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران در روز دوم مرداد ماه و با فروش 2.9 میلیارد کیلووات ساعت برق از این بازار با مجموع ارزشی برابر 3.3 هزار میلیارد ریال رقم خورده بود.


    ثبت ارزش 13.4 هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه رینگ بین‌الملل

    بررسی داده‌های رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران از فروش 48 هزار تن محصول در این بازار در روز سوم شهریور ماه و ثبت ارزش ریالی معادل 14 هزار و 396 میلیارد ریال حکایت دارد. مهم‌ترین معامله رینگ بین‌الملل در این روز مربوط به شرکت پتروپالایش کنگان بود؛ این شرکت نسبت به عرضه 44 هزار تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل اقدام کرد؛ این محصول با استقبال خوب از سوی متقاضیان و رقابت قیمتی برای کسب سهم از این عرضه مواجه شد؛ در نهایت نیز فروش این محصول با رقابت قیمتی باعث شد تا مجموع ارزش ریالی برابر 13 هزار و 408 میلیارد ریال در رینگ بین‌الملل رقم بخورد.


    فروش 100 درصد محصول عرضه شده در رینگ داخلی

    بررسی داده‌های رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در اولین شنبه شهریور ماه از فروش 876 تن محصول و ثبت ارزش ریالی برابر 48.5 هزار میلیارد ریال در این بازار حکایت دارد. در این روز شرکت فولاد خوزستان نسبت به عرضه 352 تن اکسیژن و 484 تن نیروژن مایع در رینگ داخلی عرضه کرد که کل محصولات عرضه شده در قیمت پایه معامله شد. همچنین شرکت صنایع فولاد آلیاژی پاسارگاد نیز در این روز 40 تن اکسیژن عرضه کرد که این محصول نیز با استقبال متقاضیان در نرخ پایه به فروش رفت. اگرچه تعداد عرضه‌ها در رینگ داخلی بورس انرژی طی روز ابتدایی هفته محدود بود، اما 100 درصد محصول عرضه شده مورد معامله قرار گرفت.


    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران در روز دوشنبه پنجم شهریور ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود. در این روز شرکت ستاره نفت خلیج فارس نسبت به عرضه 35 هزار تن فول رنج نفتا، 30 هزار تن نفتای سبک و 280 هزار بشکه نفت سفید در رینگ بین‌الملل اقدام می‌کند؛ این در حالی است که این رینگ میزبان عرضه‌های دیگری از سایر فرآورده‌های هیدروکربوری خواهند بود.

    از مهم‌ترین عرضه‌های رینگ داخلی برای روز پنجم شهریور به لحاظ حجم عرضه می‌توان به عرضه 2 هزار و 200 تن متانول شرکت متانول کاوه و همچنین عرضه 2 هزار و 200 تن متانول شرکت پتروشیمی زاگرس اشاره کرد. در این روز رینگ داخلی میزبان عرضه‌های متعدد متانول خواهد بود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۹ ماه پیش
        آرشیو