عصر خودرو

استقبال کم‌نظیر از نفتای کامل صادراتی در بورس انرژی ایران؛

فروش ۹۶ هزار تن نفتای پالایش نفت لاوان در روز ابتدایی هفته

ثبت ارزش ۲۷.۷ هزار میلیارد ریالی در معاملات روزانه

عصر بازار- مجموع ارزش ریالی این بازار در روز ابتدایی هفته به ۲۷ هزار و ۷۰ میلیارد ریال رسید؛ فروش صادراتی ۹۶ هزار تن نفتای کامل مربوط به شرکت پالایش نفت لاوان در رینگ صادراتی سهمی بسزا در اوج‌گیری ارزش این بازار در روز شنبه ۲۴ شهریور ماه داشت.

فروش ۹۶ هزار تن نفتای پالایش نفت لاوان در روز ابتدایی هفته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، رینگ بین‌الملل در روز گذشته میزبان فروش 96 هزار تن نفتای کامل شرکت پالایش نفت لاوان بود؛ این محصول با قیمت پایه‌ای برابر منفی 45 پریمیوم دلار به ازای هر تن در رینگ بین‌الملل عرضه شد؛ برای آن تقاضایی برابر 192 هزار تن به ثبت رسید؛ برتری حجم عرضه نسبت به تقاضا، به بروز رقابت قیمتی در رینگ بین‌الملل انجامید و به این تریتب این محصول با متوسط قیمت منفی 46.98 پریمیوم دلار به فروش رفت. معامله 96 هزار تن نفتای کامل پالایش نفت لاوان ارزشی برابر 26 هزار و 93 میلیارد ریال را در رینگ بین‌الملل رقم زد. این تنها معامله ثبت شده در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی در روز ابتدایی هفته بود.

    رینگ داخل میزبان فروش 973 تن حامل انرژی

    973 تن محصول در زیرگروه نفت، گاز و سایر حامل‌های انرژی در روز شنبه 24 شهریور ماه از رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران به فروش رفت و این معاملات مجموع ارزش ریالی برابر 77 میلیارد ریال را رقم زد. شرکت فولاد خوزستان در این روز با ثبت فروش 440 تن اکسیژن مایع و 440 تن نیتروژن مایع در صدر فروشندگان رینگ داخلی قرار گرفت؛ این در حالی بود که شرکت پالایش نفت تبریز نیز در این روز 120 هزار لیتر حلال 402 معادل 93 تن از این محصول را در قیمت پایه در رینگ داخلی به فروش رساند که این معامله ارزشی برابر 29.4 میلیارد ریال را رقم زد.

    معامله 654.6 میلیون کیلووات ساعت برق در بورس انرژی

    در اولین روز هفته پایانی شهریور برابر 654 میلیون و 683 هزار و 880 کیلووات ساعت برق در بازار برق بورس انرژی ایران به فروش رفت؛ این معاملات ارزشی بالغ بر 899 میلیارد ریال را رقم زدند. در این روز 579 میلیون و 814 هزار کیلووات ساعت برق سلف در تابلو بازار مشتقه برق بورس انرژی ایران در بارپایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه به فروش رفتند و ارزشی برابر 687 میلیارد ریال را رقم زدند. این در حالی بود که فروش 70 میلیون و 569 هزار کیلووات ساعت برق فیزیکی نیز ارزشی برابر 84 میلیارد ریال را به همراه داشت. همچنین در این روز فروش 4 میلیون و 300 هزار کیلووات ساعت برق سلف نیز ارزشی برابر 127 میلیارد ریال را به همراه داشت.

    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز یکشنبه 25 شهریور ماه میزبان چندین عرضه از فرآورده‌های هیدروکربوری خواهد بود؛ از مهم‌ترین این عرضه‌ها به لحاظ حجمی می‌توان به عرضه 5 هزار تن آیزوریسایکل پالایش نفت شیراز و همچنین عرضه 5 هزار تن زغال‌سنگ شرکت کانی کربن طبس اشاره کرد. این در حالی است که این رینگ میزبان عرضه هزار و 500 تن بنزین شرکت پتروشیمی ایلام نیز خواهد بود.

    برچسب ها