عصر خودرو

استرالیا از طرح ۵۰ میلیارد دلاری برای رهبری بازار جهانی هیدروژن سبزرونمایی می‌کند

عصر بازار- دولت استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان LNG جهان، اعلام کرد این کشور به دنبال توسعه صنعت هیدروژن سبز داخلی و صادرات هیدروژن پاک است.

استرالیا از طرح ۵۰ میلیارد دلاری برای رهبری بازار جهانی هیدروژن سبزرونمایی می‌کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵:۰۰
    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از بورس انرژی، دولت استرالیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان LNG جهان، اعلام کرد این کشور به دنبال توسعه صنعت هیدروژن سبز داخلی و صادرات هیدروژن پاک است تا به یک رهبر جهانی در حوزه هیدروژن تبدیل شود. دولت استرالیا، استراتژی ملی هیدروژن خود را منتشر کرد که در آن اهداف و اقدامات این کشور برای پشتیبانی از صنعت هیدروژن مشخص می‌شود. 
    تامین مالی این برنامه از طریق تخصیص حدود 5.4 میلیارد دلار آمریکا (8 میلیارد دلار استرالیا) در بودجه فدرال امسال است. دولت استرالیا در ماه می امسال اعلام کرد که با هدف تبدیل به یک ابرقدرت در حوزه انرژی تجدیدپذیر قصد دارد در یک دهه آینده، 15 میلیارد دلار امریکا (22.7 میلیارد دلار استرالیا) سرمایه‌گذاری کند. 
    با تغییر استراتژی در تولید هیدروژن، دولت انتظار دارد که مشوق‌های ارائه شده منجر به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی معادل 33.6میلیارد دلار آمریکا (50 میلیارد دلار استرالیا) در صنعت هیدروژن پاک شود.
    بر اساس این طرح، انتظار می‌رود ظرفیت تولید داخلی سالانه استرالیا تا سال 2030 از 1 میلیون تن هیدروژن سبز فراتر رود. همچنین دستیابی به هدف تولید سالانه 15 میلیون تنی تا سال 2050 در دسترس خواهد بود. دولت استرالیا معتقد است که این کشور در حال حاضر از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در تولید هیدروژن سبز برخوردار است، به طوری که آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) تخمین می‌زند که بیش از 20 درصد از پروژه‌های اعلام شده هیدروژن جهان در استرالیا واقعند. 

    در همین خصوص، کریس بوون، وزیر تغییرات اقلیمی و انرژی استرالیا، اظهار داشت: «همزمان با توسعه صنعت هیدروژن در استرالیا، منافع بیشتری برای جامعه فراهم می‌شود و افزایش رشد اقتصادی مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین نقشی کلیدی در جهت دستیابی استرالیا به انتشار کربن صفر خالص فراهم می‌کند. این طرح همچنین یک پیام روشن به شرکای تجاری استرالیا در مورد آینده بازار هیدروژن و سوخت‌های مبتنی بر هیدروژن ارسال می‌کند.

     

    برچسب ها