عصر خودرو

احتمال سقوط ارزش سهام بوئینگ

عصر بازار- موسسه مالی «بارونز» گزارش داد: اگر فروش شرکت بوئینگ کاهش یابد، ممکن است سهام این شرکت تا ۱۵ درصد سقوط کند.

احتمال سقوط ارزش سهام بوئینگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، براساس گزارشی که موسسه مالی «بارونز» ارائه کرد، اگر در پی کاهش تقاضا در بازار، شرکت بوئینگ با کاهش فروش هواپیماهای خود مواجه شود، این احتمال وجود دارد که ارزش سهام این شرکت هواپیمایی تا 15 درصد سقوط کند.

    در این گزارش آمده است که شرکت‌های هواپیمایی و لیزینگ‌ها از هواپیماهای خود مدت بیشتری استفاده می‌کنند و سفارش هواپیماهای جدید را به تأخیر می‌اندازند. از سوی دیگر، قیمت پایین نفت موجب شده است تا تقاضا برای هواپیماهای جدیدی که سوخت کمتری استفاده می‌کنند، هم کاهش یابد.

    بوئینگ تقریباً دو سوم درآمد خود را از فروش هواپیماهای تجاری دارد و مابقی آن را مدیون تجارت در صنایع دفاعی است. علیرغم رقابت با هواپیماهای گروه SE ایرباس و نیز هواپیماهای شرکت بمباردیر، هنوز تقاضا برای خرید هواپیمای بوئینگ 737 بالاست اما مدل‌های 777 و 787 با خطر فروش خود مواجه هستند.

    بر اساس این گزارش، بوئینگ 787 به دلیل بالا بودن هزینه‌های اولیه این هواپیما و همچنین کاهش فروش آن، ممکن است با کاهش ارزش خود مواجه شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها