عصر خودرو

تسهیل صادرات کالا‌های ایرانی از طریق توافق‌نامه اوراسیا

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از تسهیل صادرات کالا‌های ایرانی به سایر کشور‌ها از طریق موافقت‌نامه تجارت آزاد اوراسیا خبر داد.

تسهیل صادرات کالا‌های ایرانی از طریق توافق‌نامه اوراسیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» لطیفی گفت: به غیر از مسیر سازی عبور کالاهای تجار ، ایجاد کریدور های انرژی و مسائل مرتبط با  اقتصاد، در سایر حوزه ها مانند  مسائل  سیاسی، همکاری های بین المللی، نظامی، امنیتی و اجتماعی نیز  می‌توانیم ظرفیت بزرگی را برای یکدیگر فراهم کنیم.

    به گفته سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت، عضویت ایران در سازمان شانگهای و سازمان همکاری‌های اکو  و بریکس همراه با عضویت مشترک  برخی از اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌تواند ظرفیتی برای ورود به کشورهای ثالث باشد و اشتراکات بسیاری را برای بازار کشورهای دیگر فراهم کند.

    لطیفی  گفت: تجارت با حذف موانع به چند برابر خواهد رسید به طوری که در گام نخست و در سریع‌ترین زمان به شرط رفع موانع و اقدام تجار  می‌توانیم به تجارت 10 میلیارد دلار با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا با اجرای موافقت‌نامه تجارت آزاد دست یابیم.

    لطیفی گفت: به طور کلی ایران می تواند از طریق کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی مسیری تازه برای بازارهای کالاهای خود ایجاد کند و یا همچنین امکان دسترسی به حوزهای شمال آفریقا، خلیج فارس،غرب و جنوب آسیا را فراهم کند.

    لطیفی گفت:همچنین صادرات کالاهای کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با صادرات مجدد با واسطه قرار گرفتن کشورمان در کنار اقیانوس هند ،دریای عمان و خلیج فارس و مسیر راه گذرهای شرق به غرب و جنوب به شمال تسهیل و امکان پذیر باشد.

    برچسب ها