عصر خودرو

سازمان توسعه تجارت منتشر کرد؛

جزییات اقلام صادراتی و وارداتی ایران و اوراسیا

عصر بازار- عمده اقلام صادراتی و وارداتی ایران از اتحادیه اوراسیا در ۸ ماه امسال نشان می‌دهد در بخش صادرات، پسته با پوست تازه و در بخش واردات گندم و ذرت دامی در صدر فهرست هستند.

جزییات اقلام صادراتی و وارداتی ایران و اوراسیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از صدا و سیما، بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت در هشت ماه امسال پسته‌ با پوست تازه، پلی استیرن و میله‌های آهنی و فولادی بیشترین محصولات صادر شده از ایران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بود و به ترتیب 78، 62 و 43 میلیون دلار از این سه محصول به اوراسیا صادر شده است.

    همچنین قیر نفت با 32، سایر سیمان سفید با 30، سایر انواع میگو با 27، فلفل فرنگی با 26، کیوی تازه با 25 و رب گوجه‌فرنگی با 24 میلیون دلار صادرات به اوراسیا در رتبه‌های بعدی قرار دارد.

    در این میان گندم معمولی، ذرت دامی و سایر ترموچوب کالاهای اصلی وارد شده از اوراسیا در هشت ماه امسال بوده و میزان واردات آن‌ها به ترتیب 465، 149 و 131 میلیون دلار بوده است.

    در این مدت واردات سایر محصولات شامل جو به استثنای ارز 121 میلیون دلار، روغن دانه آفتابگردان 70، لاشه و شقه بره 42 و اجزا و قطعات راکتور 31 میلیون دلار بوده است.

    برچسب ها