عصر خودرو

معاون وزیر صمت:

قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا می‌شود

عصر بازار- معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ریل گذاری صادراتی را در کشورهای همسایه و همسو انجام داده‌ایم، گفت: ۳۵۰ میلیارد دلار ظرفیت کشورهای اوراسیا است که در دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا خواهد شد.

قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، سید محمد موسوی، دوم دی‌ماه در آیین رونمایی از تولید اولین دستگاه بیل هیدرولیکی 75 تن کشور در شرکت هپکو اراک اظهار کرد: ما 45 سال است در شرایط سخت تحریمی قرار داریم ولی جهادگران صنعت در طول تاریخ انقلاب اسلامی کارهایی بی‌نظیر انجام داده‌اند.

    وی اضافه کرد: سال‌ها پیش که به کشورهای CIS سفر کرده بودم، ساده‌ترین تجهیزات را نداشتند و دست به دامن بیگانگان بودند. آنها تعجب می‌کردند که در کشور ما توفیقات بسیاری کسب شده است.

    موسوی با اشاره به اینکه خودکفایی صنعت کشاورزی در ایران به 95 درصد رسیده‌ است، افزود: در صنعت نفت و گاز نیز بخش عمده‌ای از تجهیزات فرآیندها را خودمان می‌سازیم. بیش از 70 درصد تجهیزات در عسلویه را که معادل 120 میلیارد دلار است، در داخل کشور ساخته شده که حاصل زحمات کارگران و فعالان جهاد اقتصادی است.

    وی در ادامه اظهار کرد: این اتفاق بزرگ در شرکت هپکو حاصل تقسیم‌ کار ملی بوده است. همه برای پیشرفت نظام جمهوری اسلامی این کارها را انجام داده‌اند.

    موسوی با بیان اینکه دولت سیزدهم تفاهمات بسیار خوبی در حوزه صادرات منعقد کرده‌ است گفت: ریل‌گذاری صادراتی را در کشورهای همسایه و همسو انجام داده‌ایم. 350 میلیارد دلار ظرفیت کشورهای اوراسیا است که در دی ماه قرارداد تجارت آزاد با اوراسیا امضا خواهد شد.

    معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: رشد اقتصادی 7 درصدی در بهار و رشدهای اقتصادی بعد از آن، نویدبخش آینده‌ای خوب در کشور است. به گزارش مرکز پژوهش‌های پولی و بانکی بانک مرکزی، ما فقط در حوزه ماشین‌آلات در مردادماه 18 درصد رشد داشته‌ایم.

    وی ادامه داد: رشد اقتصادی به شرطی ادامه پیدا خواهد کرد که صادرات در اولویت قرار گیرد و همدلی نهادها و تقسیم کار ملی را داشته باشیم تا پله‌های رشد و ترقی را طی کنیم.

    انتهای پیام

    برچسب ها