عصر خودرو

مدیر عامل کاله اعلام کرد:

نیاز به ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کاله عراق

عصر بازار- مدیرعامل کارخانه کاله اعلام کرد: برای بازسازی بخش لبنی کارخانه کاله عراق به سرمایه‌ای ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلاری نیاز است.

نیاز به ۴۰۰ میلیون دلار برای بازسازی کاله عراق
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، هفتم خرداد ماه امسال آتش سراسر کارخانه کاله در کربلا را فرا گرفت و خسارتی 80 میلیون دلاری روی دست صاحبش به جا گذاشت.

    حالا که بیش از دو ماه از حادثه آتش‌سوزی می‌گذرد، «غلامعلی سلیمانی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: هیچ‌کس برای بازسازی کاله به ما کمک نکرده و با هزینه خودمان مشغول ساخت مجدد کاله در کربلا هستیم.

    وی ادامه داد: مقامات دولتی از زمان آتش‌سوزی کاله تاکنون بارها با مقامات عراقی دیدار و گفت‌وگو داشته‌اند، اما هیچ‌گاه درباره این آتش‌سوزی و بازسازی آن حرفی به میان نیامده است.

    مدیرعامل کارخانه کاله پیشتر از تعمدی‌بودن آتش‌سوزی گفته بود، اما «حمید حسینی» دبیر اتاق مشترک ایران و عراق به ایرنا اعلام کرد هنوز گزارشی از مرکز سیاسی امنیتی عراق در این زمینه ارسال نشده تا بتوان به یقین گفت آتش‌سوزی تعمدی بوه است.

    با این حال، سلیمانی با بیان اینکه همچنان به تعمدی بودن آتش‌سوزی اعتقاد دارم، نسبت به این مساله واکنش نشان داد و گفت: مگر ممکن است نتیجه این گزارش برخلاف منافع عراقی‌ها باشد و تعمدی بودن آتش‌سوزی را تائید کنند؟

    وی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا از پوشش بیمه‌های ایرانی یا عراقی یا ضمانت‌نامه استفاده نکردید، خاطرنشان کرد: نه اینکه برای دریافت بیمه و ضمانت‌نامه صادرات اقدام نکرده باشیم، اما مگر ظرفیت بیمه‌نامه‌ها و ضمانت‌ها چقدر است که بخواهد ریسک‌های احتمالی شرکت به این بزرگی را پوشش دهد؟

    سلیمانی در نهایت از بازرگانان دعوت کرد تا در پروژه بازسازی کاله کربلا سرمایه‌گذاری کنند.

    برچسب ها