عصر خودرو

طی امسال محقق شد؛

رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به کشور عراق

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون روابط بین‌الملل و توسعه تجارت خانه صمت ایران گفت: صادرات کشور به عراق در ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد رشد داشته است.

رشد ۳۵ درصدی صادرات ایران به کشور عراق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید روح اله لطیفی گفت:صادرات 7 ماهه به عراق به عنوان دومین مقصد صادراتی کشورمان در بین کشور‌های دنیا به 15 میلیون و 501 هزار و 148 تن کالای غیرنفتی به ارزش 5 میلیارد و 353 میلیون و 968هزار و 251 دلار رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد در وزن و33 درصد در ارزش با افزایش همراه بوده است.

    وی افزود: در میان کالا‌های صادر شده به عراق در این مدت، گاز طبیعی مایع شده با یک میلیارد و 296 میلیون و 798هزار و 916 دلار در جایگاه نخست قرار دارد.

    لطیفی در خصوص صادرات گروه کالایی دامی، شیلاتی، زراعی، باغی و غذایی به عراق گفت: کشور عراق اولین مقصد صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران به شمار می‌رود که این کشور در هفت ماهه امسال خریدار یک میلیارد و 52میلیون و 512 هزار و 93 دلار این نوع محصولات از ایران بوده است.

    وی در خصوص سایر کالا‌های صادراتی به عراق توضیح داد: مواد معدنی، مشتقات پتروپالایشی، دارو، محصولات شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، صنعتی، لوازم‌خانگی، کاغذ، لوازم بازی کودکان، فولاد، آهن، مصالح‌ ساختمانی، الکتریکی، ابزارآلات صنعتی از دیگر کالا‌های صادراتی ایران به کشور عراق در این مدت بوده است.

    همچنین وی در خصوص واردات کشورمان از عراق گفت: در 7 ماهه امسال 96 هزار و 202 تن کالا به ارزش 261 میلیون و 189 هزار و 881 دلار از عراق به کشورمان وارد شده که به دلیل تغییر سبد واردات و هدفمند شدن واردات، با وجود اینکه کاهش 34 درصدی در وزن را شاهد هستیم با رشد 127 درصدی همراه بوده است.

    برچسب ها