عصر خودرو

رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران :

آمادگی ایدرو برای همکاری با شرکت های دانش بنیان برای بهره گیری از فناوری زنجیره بلوکی

عصر بازار- رئیس هیات عامل سازمان گسترش ونوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به کارکردهای جدید زنجیره بلوکی و استقبال بزرگترین بنگاه های حوزه فناوری اطلاعات از آن، گفت: انتظار می رود بین ۲۰ تا ۳۰ حوزه کاربردی فناوری زنجیره بلوکی در سال ۲۰۱۸ آزمایش شود و ۱۰ تا ۲۰ حوزه تجاری موفق از بین آنها تا اواخر سال ۲۰۲۰ گسترش یابد.

آمادگی ایدرو برای همکاری با شرکت های دانش بنیان برای بهره گیری از فناوری زنجیره بلوکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا ، فناوری زنجیره بلوکی (بلاک چین Block Chain- ) یک پایگاه داده توزیع شده از اسناد و یا دفترکل عمومی از همه تراکنش ها یا رویدادهای دیجیتال است که توسط اجزای تشکیل دهنده اش به شکل مشترک اجرا می شود.
     «منصور معظمی» اظهار داشت: فناوری زنجیره بلوکی، حوزه های گسترده ای از زندگی روزمره بشری و شیوه رایج در کسب و کارهای مختلف را به صورت بنیادین تغییر خواهد داد.
    وی پیش بینی کرد که زنجیره بلوکی طی سه تا پنج سال آینده بر گستره ای از صنایع و در عرصه های مختلف مالی،‌ اقتصادی و تجاری، ‌تاثیر قابل توجهی بر جای بگذارد.
    رئیس هیات عامل ایدرو افزود: اکنون کسب و کارهای به بلوغ رسیده با استفاده از این فناوری ها وارد بازار شده و بیش از 100 راه حل مبتنی بر زنجیره بلوکی شناسایی شده است.
    معظمی تصریح کرد: در حال حاضر تعدادی از سازمان ها و شرکت ها در این حوزه مطالعاتی را انجام دادند که از آن جمله می توان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ‌شورای عالی فضای مجازی و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نام برد .
    این مقام مسئول با اشاره به ماهیت و پیچیدگی ابعاد تکنولوژیک و شناخت جهت گیری های جهانی توسعه فناوری، تصریح کرد: بهره گیری مناسب از این فناوری ها در سیاستگذاری ها، طراحی و تدوین برنامه های توسعه ای و شکل دهی مشارکت های بین المللی ضروری است.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: با توجه به ماهیت و ابعاد فناورانه، ایدرو ‌آمادگی دارد تا به عنوان سرمایه گذاری در توسعه راه حل های کاربردی با مشارکت شرکت های دانش بنیان و نوپا (استارتاپ ها) و استفاده از تجارب بین المللی به ایفای نقش بپردازد.
    پیش از این «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فناوری بلاک چین به عنوان یک واقعیت که بزودی فراگیر خواهد شد اشاره و بر ضرورت تدوین نقشه حرکت برای رسیدن به این فناوری تاکید کرده بود.
    وزیر ارتباطات، فناوری بلاک چین را دارای نکته های بسیار زیاد دانست و در عین حال گفت: تهدید هایی هم خواهد داشت که باید خود را برای تغییر هایی که ایجاد می کند، آماده کنیم.
    آذری جهرمی، رواج تبادل های مبتنی بر رمز و بیت کوین در کشور را مورد اشاره قرار داد و از مشخص نبودن وضعیت آن و اینکه آیا مردم در این باره ضرر خواهند کرد یا نه انتقاد و خواستار روشن شدن دقیق تراین تراکنش ها شد.
    به گفته وی، اکنون بسیاری از مسئولان کشور آگاهی کافی در زمینه نوع تعامل با فناوری های نوین ندارند که ضروری است آموزش ها در این زمینه توجه جدی شود.
    این عضو هیات دولت به تدوین پیش نویس سند استراتژی اقتصاد دیجیتال با همکاری وزارت اموراقتصادی و دارایی و بانک مرکزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اقتصاد دیجیتال در سال آینده بخشی از برنامه بودجه دولت خواهد بود.

    برچسب ها