عصر خودرو

در ماه گذشته میلادی رقم خورد؛

بدترین ماه هفت سال گذشته برای خرده‌فروشان انگلیس

عصر بازار- در ماه گذشته خریداران انگلیسی هزینه‌کردهای خود را با سرعتی بسیار بیشتر از هر ماه اکتبر دیگری از ۲۰۰۸ تا کنون کاهش دادند که این یادآور محدود شدن هرچه بیشتر بودجه خانوارهای انگلیسی است.

بدترین ماه هفت سال گذشته برای خرده‌فروشان انگلیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر ، در ماه گذشته خریداران انگلیسی هزینه‌کردهای خود را با سرعتی بسیار بیشتر از هر ماه اکتبر دیگری از 2008 تا کنون کاهش دادند که این یادآور محدود شدن هرچه بیشتر بودجه خانوارها حتی قبل از این‌که بانک انگلیس نرخ بهره خود را افزایش دهد می‌باشد.

    طبق اعلام کنسرسیوم خرده‌فروشی انگلیس، فروش خرده‌فروشی‌ها با نرخ سالانه 1 درصد کاهش یافت. این در حالیست که فروش خرده‌فروشی‌ها در ماه سپتامبر 1.9 درصد افزایش یافته بود.

    شرکت پرداخت بارکلی‌کارت هم گزارش داد که هزینه‌کردهای مصرف‌کننده کاهش یافته است و هزینه‌کردها برای موارد ضروری و موارد احتیاطی بیشتر شده است.

    پنج‌شنبه گذشته بانک انگلستان نرخ بهره خود را علیرغم کندشدن رشد اقتصادی امسال، برای اولین بار در بیش از 10 سال اخیر افزایش داد.

    اکثر اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند قبل از تصمیم‌گیری بانک انگلیس گفته بودند که افزایش نرخ بهره به علت وضعیت مالی شکننده مصرف‌کننده  اشتباه خواهد بود. پس از انجام رای گیری برگزیت مصرف‌کنندگان تحت فشار رشد ضعیف دستمزد و افزایش نرخ تورم قرار دارند.

    تورم قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه سپتامبر به 3 درصد رسید که بیشترین سطح آن در 5 سال اخیر است و بسیار بالاتر از نرخ هدف 2 درصدی بانک انگلستان می‌باشد. بانک مرکزی انگلیس انتظار دارد بیشترین مقدار تورم در ماه اکتبر به 3.2 درصد رسیده باشد.

    رشد شاخص هزینه‌کرد مصرف‌کننده بارکلی‌کارت در ماه اکتبر نسبت به سال قبل،   به 2.4 درصد کاهش یافت. این در حالیست که در ماه سپتامبر این شاخص 3 درصد رشد کرده بود.

    پاول‌لاکستون مدیرکل بارکلی‌کارت گفت: باید دید که خریداران که تا به حال سرسختی زیادی از خود نشان داده‌اند چگونه نیازهای بسیار خود را با بودجه محدودشان هماهنگ می‌کنند.

    برچسب ها