عصر خودرو

جزئیات افزایش ۱۰۰ همتی سقف بودجه ۱۴۰۳ با مصوبات مجلس + جدول

عصر بازار- براساس بررسی‌های انجام شده، برخی احکام کمیسیون تلفیق بودجه از جمله ۳ هزار امتیازی فوق‌العاده خاص کارکنان دولت، افزایش حداقل حقوق، افزایش بودجه قوه قضائیه و صدا و سیما، تغییر ضریب افزایش حقوق سبب افزایش حدود ۱۰۰ همتی سقف مصارف بودجه جاری شده است.

جزئیات افزایش ۱۰۰ همتی سقف بودجه ۱۴۰۳ با مصوبات مجلس + جدول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، پس از ارائه لایحه بودجه سال 1403 به مجلس شورای اسلامی و آغاز بررسی‌های کمیسیون تلفیق و تغییرات احکام از سوی این کمیسیون، شاهد واکنش‌های انتقادی سازمان برنامه و بودجه بودیم. براساس برخی بررسی‌های انجام شده گفته شده است که تغییرات لایحه سبب شده است تا سقف بودجه جاری از 2 هزار و 462 هزار میلیارد تومان، به 2 هزار و 562 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کند.

    محمد حسینی مشاور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص جزئیات احکامی که سبب افزایش سقف بودجه سال 1403 شد، گفت: عمده این تغییرات در حوزه رفاهی و مربوط به معیشت مردم و کارکنان دولت است. ضمن اینکه اعداد موجود تنها برآورد اولیه‌ای از برخی لوایح مصوب شده است و نمی‌توان تا زمان تصویب قانون بودجه و ارائه اعداد دقیق بر روی این اعداد تاکید کرد.

    براین اساس پیش‌بینی شده است که افزایش 3 هزار امتیازی فوق‌العاده خاص کارکنان دولت حدود 50 همت، افزایش حداقل حقوق از 9 میلیون و 300 هزار تومان به 10 میلیون تومان، هزار میلیارد تومان، افزایش منابع قوه قضائیه 26 همت، افزایش حقوق والدین شهدا 6 همت، افزایش فوق‌العاده خاص مربوط به وزارت کشور 3 همت، افزایش بودجه صدا و سیما 5.5 همت و افزایش ضریب افزایش حقوق از 18 درصد به 20 درصد 12 همت به مصارف بودجه اضافه کرده است.

    جدول جزئیات مربوط به افزایش مصارف لایحه بودجه سال 1403 به شرح زیر است:

     

    برچسب ها