عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ مطرح کرد:

تاکید مجلس بر تقویت بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۳

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ با بیان این که تامین سرمایه شرکت‌ها از مسیر بورس باعث رونق کسب و کار می‌شود، اظهار داشت: در لایحه بودجه و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

تاکید مجلس بر تقویت بازار سرمایه در لایحه بودجه ۱۴۰۳
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رحیم زارع با بیان این که تقویت بازار سرمایه در دستور کار دولت و مجلس است، بیان کرد: در لایحه بودجه 1403 و حتی مصوبات غیرمستقیم نیز بر تقویت بازار سرمایه تاکید شده است.

    نماینده مردم «آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان» در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بورس یکی از بازارهایی است که اقبال مردم به آن بسیار است.

    اهمیت انتشار اوراق مالی اسلامی

    سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 عنوان کرد: وضعیت بازار سرمایه به صورت مستمر در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی و گزارش‌گیری از دستگاه‌های مربوطه در حال انجام است.

    زارع خاطرنشان کرد: بحث انتشار اوراق مالی اسلامی و همچنین انتشار اوراق در حوزه سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دولتی نشان دهنده حمایت و تقویت از بازار و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه است.

    سخنگوی کمیسیون تلفیق، صندوق توسعه حمل و نقل و تاسیس صندوق پروژه برای تکمیل طرح‌های انتفاعی را از دیگر بحث‌های مربوط به تقویت بازار سرمایه دانست و گفت: بهتر است برای طرح های نیمه تمام تولیدی از ظرفیت بورسی استفاده بیشتری شود.

    تامین سرمایه ناشران از مسیر بازار سرمایه

    زارع تصریح کرد: تامین سرمایه شرکت‌های دولتی از مسیر بازار سرمایه از مواردی است که در لایحه بودجه به آن اشاره شده و باعث رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال می‌شود. در احکام برنامه هفتم توسعه طبق جداولی که تهیه شده به حمایت از بازار سرمایه تاکید بسیار شده است چرا که این بازار در شرایط تحریمی می‌تواند بسیار سرآمد باشد.

    این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به این که دولت باید با هدایت مردم به سمت بورس از سرگردانی سرمایه‌ها و در نتیجه تورم ناشی از آن جلوگیری کند، اضافه کرد: همچنین کاهش نرخ مالیات بر تولید تاثیر بسزایی بر تقویت بازار سرمایه دارد چرا که سرمایه‌ها را به سمت تولید سوق خواهد داد.

    برچسب ها