عصر خودرو

بحران خاموشی در انتظار ۴ منطقه کشور

عصر بازار- مدیرعامل توانیر گفت با توجه به برآوردهای انجام شده در تابستان ۱۳۹۷ در چهار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، تهران، مازندران و سیستان و بلوچستان شرایط خاصی برای وضعیت برق پیش‌بینی شده است؛ به همین دلیل از هم‌اکنون تدابیر لازم را برای این مساله اندیشیده‌ایم تا بتوانیم تابستان ۱۳۹۷ را هم مانند امسال بدون خاموشی سپری کنیم.

بحران خاموشی در انتظار ۴ منطقه کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، آرش کردی امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق در نشستی خبری با بیان اینکه به برق منطقه‌ای این چهار استان هشدارهای لازم را برای مدیریت مصرف برق از هم اکنون داده ایم گفت: امسال با رشد هفت درصدی مصرف برق روبرو بودیم و پیش‌بینی می‌شود که سال آینده نیز حدود هشت درصد افزایش مصرف برق را شاهد باشیم؛ به همین دلیل لازم است که همه شرکت‌های برق از الان در حالت آماده باش قرار گیرند.

    وی ادامه داد: سال 1396 از نظر افزایش اوج مصرف سالی ویژه بود؛ علاوه بر افزایش میزان ظرفیت در تجهیزات صنعت برق لازم است که ظرفیت نیروگاه‌ها  نیز 5 تا 5.5 برابر افزایش یابد تا بتوان بار شبکه را پشت سر گذاشت. باید به این مساله توجه کرد که افزایش این ظرفیت نیازمند توسعه شرکت‌های پشتیبان است که در حال حاضر نیز شرایط در این زمینه مساعد پیش بینی می‌شود.

    کردی با تاکید بر اینکه سالانه باید پنج درصد میزان تولید برق افزایش یابد، افزود: تاکنون ظرفیت‌سازی خوبی در صنعت برق صورت گرفته است که حضور شرکت‌های صنعت برق گواه این مساله است.

    وی با بیان اینکه برای گذر از اوج سال آینده نیازمند افزایش سه هزار مگاوات به تولید شبکه برق هستیم، گفت: قسمت عمده این افزایش تولید در بخش بخار نیروگاه‌های موجود سراسر کشور صورت می گیرد.

    به گفته مدیر عامل توانیر، در بخش انتقال و فوق توزیع نیز تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت تولید برق در نظر گرفته شده به طوری که طرح‌های ویژه عبور از اوج مصرف تدوین شده تا بتوان نقص‌ها و مشکلات موجود در شبکه انتقال و فوق توزیع را برطرف کرد.

    کردی میزان بدهی‌های صنعت برق را 32 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پارسال با کمک دولت، 11 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق تسویه شد.

    مدیر عامل توانیر با بیان اینکه شرکت‌های داخلی در تامین منابع مالی دچار مشکل هستند گفت: علی رغم ظرفیت‌هایی که در صنعت برق ایران وجود دارد، منابع مالی همیشه سدی بزرگ برای پیشبرد اهداف این صنعت بوده است به همین دلیل در سالهای اخیر تلاش شده تا از منابع مالی خارجی برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های صنعت برق استفاده شود.

    برچسب ها