عصر خودرو

بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳

دولت مجاز به جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه تولید برق هسته ای شد

عصر بازار- نمایندگان مجلس دولت را مجاز کردند تا برای تامین مالی طرح های نیروگاه های برق اتمی از الگوهای سرمایه گذاری خارجی، تامین مالی خارجی و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای استفاده کند.

دولت مجاز به جذب سرمایه گذاری خارجی برای توسعه تولید برق هسته ای شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست  علنی امروز (سه شنبه، 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور، با بندهای (چ) و (ح) تبصره (7) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

    در بند (چ) تبصره 7 ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می‌شود از طریق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به تأمین مالی طرحهای نیروگاههای برق اتمی با استفاده از الگوی سرمایه‌گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در چهارچوب اهداف میان‌مدت توسعه تولید برق هسته‌ای اقدام نماید.

    بر اساس بند (ح) تبصره 7 ماده واحده لایحه 1403؛ نقل و انتقال اموال و دارایی‌ها از شرکتهای توزیع نیروی برق به شرکت مادرتخصصی توانیر و بالعکس از سال 1396 به بعد (مشروط به ثبت اطلاعات اموال غیرمنقول شرکتهای مذکور در سامانه «سادا» وزارت امور اقتصادی و دارایی) از پرداخت سود سهام ابرازی و هر گونه مالیات معاف است./

    برچسب ها