عصر خودرو

توسط محققان ایرانی؛

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کاملا بومی راه‌اندازی می‌شود

عصر بازار- نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی با طراحی و مهندسی محققان ایرانی برای نخستین بار در کشور با حمایت ستاد توسعه فناوری انرژیهای تجدیدپذیر راه‌اندازی می‌شود.

نخستین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کاملا بومی راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد صادق نیکنام، مجری پروژه طراحی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی درباره این پروژه اظهار کرد: در حال انجام طراحی و ساخت نیروگاه خورشیدی با توان تولید 10 مگاوات برق متصل به شبکه هستیم که براساس توافقات و طی قراردادی 20 ساله، دولت این برق را خریداری می‌کند.

    وی با بیان اینکه این پروژه، نخستین پروژه‌ای است که به طور کامل توسط یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در این حوزه انجام می‌دهد، افزود: البته نیروگاه‌های 10 مگاواتی دیگری در کشور وجود دارد اما پیمانکاران و طراحان خارجی کارهای مربوط به آن را انجام داده‌اند.

    این فعال فناور تصریح کرد: مؤسسات معتبر بین‌المللی در حوزه استاندارد طراحی، فرآیند مهندسی این پروژه را تضمین کیفیت کرده‌اند.

    نیکنام با بیان اینکه این پروژه آغاز شده و مراحل مقدماتی را طی می‌کند، یادآور شد: این نیروگاه خورشیدی در استان فارس راه‌اندازی می‌شود و زمانبندی برای انجام پروژه 9 ماه است؛ تأسیس این نیروگاه در مقیاس بزرگ تنها با سرمایه‌گذاری داخلی انجام می‌شود.

    وی گفت: در این نیروگاه تجهیزاتی همچون پنل و اینوِرتر از سازندگان خارجی تأمین شده اما تمامی مراحل طراحی و مهندسی آن با توان بومی و در سطح استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود.

    نیکنام افزود: پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده تمام تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی نیز به صورت بومی در کشور تولید شود.

    برچسب ها