عصر خودرو

امروز در فرابورس انجام شد

عرضه ۱۰ درصد سهام توکا برای کشف قیمت

عصر بازار: امروز برای نخستین بار ۱۰ درصد از کل سهام "کتوکا" از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه در حالی در فرابورس عرضه می شود که برخی تحلیل ها از کشف قیمت حدود ۴۰۰ تومانی این سهم حکایت دارد.

عرضه ۱۰ درصد سهام توکا برای کشف قیمت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، براساس اعلام ناظر بازار امروز دوشنبه 20 مهرماه 94  تعداد 7 میلیون و 200 هزار سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز در نماد معاملاتی "کتوکا" در بازار فرابورس برای نخستین بار عرضه می‌شود.

    "کتوکا" در گروه تولید کنندگان فرآورده‌های نسوز دسته بندی می شود و نسبت p/e سهم های این گروه در بازار در حال حاضر بین 4 تا 5 واحد قرار دارد.

    برخی تحلیل ها حاکی است با توجه به سود 947 ریالی هر سهم این شرکت در بودجه سال مالی جاری،  قیمت منطقی برای عرضه این سهم در روز جاری حدود 400 تومان کشف شود.

    در این عرضه اولیه با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده برای هر خریدار ، مبلغی حدود یکصد هزار تومان نیاز باشد.

    شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (سهامی عام) ، در راستای تامین مواد و کالای نسوز و تعمیرات نسوز فولاد مبارکه تاسیس شده و ساخت و تولید کلیه محصولات و فرآورده های نسوز ، تعمیر و نگهداری انواع نسوز ، انجام خدمات مکانیکی ، برق ، تاسیساتی ، نصب و راه اندازی کلیه عملیات پیمانکاری موضوع فعالیت آن است .

    این شرکت توانسته با خرید یک قطعه زمین به مساحت 10 هزار متر مربع جهت ساخت سوله های تولیدی به منظور تولید انواع جرم نسوز و قطعات ریختنی در منطقه ویژه هرمزگان اقدام نماید .

    همچنین طرح اولیه تولید آجرهای کربن منیزیتی با ظرفیت سالیانه 1200 تن و 6000 تن آجر آلومینیا کربن منیزیت آماده شده و جهت نحوه سرمایه گذاری طرح مذکور مراتب به شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد ارائه شده است.

    در جهت توسعه جرم و قطعات ریختنی نیز طرح توسعه 8000 تن جرم آلومینا اجرا گردیده و آماده بهره برداری است، همچنین اصلاح ساختار تولید جرم منیزیتی و دستیابی به تولید 7000 تن جرم منیزیتی در یک شیفت نیز در دستور کار بعدی قرار دارد.

    سرمایه "کتوکا"  در حال حاضر 72.000 میلیون ریال است و این شرکت در بودجه امسال خود پیش بینی فروش جرم منیزیتی، صفحات دریچه کشوئی، قطعات نسوز و اجرای خدمات نسوز کاری داشته که در 3 ماهه ابتدایی سال مالی تنها در فروش جرم منیزیتی موفق عمل نموده و در فروش سایر محصولات چندان قوی عمل نکرده است.

    از لحاظ مبلغ فروش نیز "کتوکا"  پیش بینی فروش 41.8 میلیارد تومان انواع محصول را داشته که در 3 ماهه ابتدایی سال 25درصد آن را پوشش داده است.

    از جمع هزینه های تولید این شرکت ، 59 درصد مربوط به مواد اولیه مصرفی، 8 درصد سربار تولید و 5 درصد دستمزد مستقیم تولید و 28 درصد مربوط به سایر هزینه ها است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها