عصر خودرو

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود

عصر بازار- معاون سازمان خصوصی سازی گفت: امسال ۱۰ شرکت دولتی از طریق بازار سرمایه واگذار می‌شود.

۱۰ شرکت دولتی امسال واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، میثم پیله فروش معاون سازمان خصوصی سازی در مورد برنامه امسال دولت در مولد سازی دارایی‌ها و واگذاری شرکتهای دولتی،‌ گفت: علاوه بر واگذاری پرسپولیس و استقلال،10 شرکت دیگر دولتی هم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارند.

    به گفته پیله فروش،‌مهمترین شرکت دولتی قابل واگذاری در سال جاری،‌پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که دولت در آن 17 درصد سهام دارد.

    معاون سازمان خصوصی سازی این را هم بیان داشت که پالایشگاه ستاره خلیج فارس، هواپیمایی کیش ، مجتمع صنعتی اسفراین،‌ فولاد اسفراین و آلومینای جاجرم در دستور واگذاری در سال جاری قرار دارد.

    پیله فروش در مورد میزان سهام دولت در شرکتهای قابل واگذاری در سال جاری،‌ گفت: برخی شرکتها مانند هواپیمایی کیش 100 دولتی است،‌ در فولاد اسفراین و مجتمع صنعتی اسفراین هم 100 درصد سهام دولتی است، اما در پالایشگاه ستاره خلیج فارس 17 درصد سهام دولتی است که عمده این شرکتها از طریق بورس واگذار می‌شوند.

    معاون سازمان خصوصی سازی در مورد این که آیا امکان واگذاری شرکتهای دولتی از طریق شرکتهای توسعه عمران شهرستانی وجود دارد،‌ گفت: خود مردم هر شهرستان هم باید متقاضی باشند،‌ از نظر دولت مانعی وجود ندارد.

    برچسب ها