عصر خودرو

عضو هیئت مدیره سازمان بورس:

تاثیر مثبت اوراق خزانه اسلامی بر اقتصاد مشاهده خواهد شد

عصر بازار: اوراق خزانه اسلامی تاثیرگذاری مثبت بر اقتصاد خواهد داشت، چرا که در بازار سرمایه به عنوان یک ابزار جدید مطرح شده است.

تاثیر مثبت اوراق خزانه اسلامی بر اقتصاد مشاهده خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از موج، حسن امیری عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد اواق خزانه اسلامی عنوان کرد : اسناد خزانه اسلامی به منظور پرداخت مطالبات پیمانکاران از طرف دولت و دستگاه های اجرایی در اختیار این افراد قرار گرفته است، طبق قانون، قرار بر ایجاد زمینه بازار ثانویه و امکان عرضه و تقاضای آن در بورس بود، که خوشبختانه فرابورس این زمینه را ایجاد کرد، این اوراق ابزاری است که کوپن سود ندارد و رقم نوشته شده در اوراق در اختیار دارنده آن قرار می گیرد و می توان گفت کشف قیمت آن براساس کسر اتفاق می افتد.
    وی در مورد مناسب بودن زمان ارائه این اوراق گفت : این اوراق تاثیرگذاری مثبت بر اقتصاد خواهد داشت، چرا که در بازار سرمایه به عنوان یک ابزار جدید مطرح شده و تنوع ابزارها به سرمایه گذاران، صندوق ها و اشخاص حقیقی کمک می کند تا در سبد سرمایه گذاری خود از آن استفاده کنند، پس هم سرمایه گذاری را کامل می کند و هم پیمان کاری که این اوراق را در دست دارد، در صورت نیاز به نقدینگی به کمک این اوراق سریعتر به پولش دست می یابد و به چرخه عملیات این پیمانکاران کمک می کند که در نتیجه تاثیر مثبت آن را در چرخه عمومی اقتصاد احساس خواهد شد و می توان آن را رقیبی برای سود سپرده های بانکی دانست. این اوراق یک ابزار جدید هستند، و تا به حال در بازار سرمایه وجود نداشته اند، کسی که در گذشته برای تامین مالی خود به بانک ها مراجعه و تسهیلات اخذ می کرد، اکنون می تواند با استفاده از این ابزار، تامین سرمایه خود را از طریق بازار سرمایه انجام دهد.
    وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به میزان رقمی که در سپرده ها وجود دارد، اگر ابزارهای مناسبی در بازار سرمایه حضور یابند، می توانند جایگزین این سپرده ها باشند، ضمن این که اگر این مدل تامین مالی تسری یابد تاثیر آن را در جای جای اقتصاد خواهیم دید، البته این نکته هم در نظر گرفته شود این اوراق ابزاری نیستند که بخواهند در کنار سهام مطرح شوند؛ مشابه این اوراق می توان به صکوک اشاره کرد. 

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها