عصر خودرو

مدیرعامل سابق فرابورس تشریح کرد:

تامین مالی پیشرو با اوراق صکوک

عصر بازار- مدیرعامل سابق فرابورس اظهار کرد: تامین مالی با استفاده از اوراق صکوک در پروژه‌های کلان یک روش بهینه و متنوع برای صنایع است.

تامین مالی پیشرو با اوراق صکوک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، امیر هامونی، مدیرعامل سابق فرابورس  در رابطه با مزایای انتشار اوراق صکوک گفت: اوراق صکوک جز ابزارهای تامین مالی است که عمر آن به یک دهه می‌رسد و تا کنون حدود چند هزار میلیارد تومان از طریق این اوراق در بازار سرمایه تامین مالی صورت می‌گیرد.

    راه‌اندازی نیروگاه پرند به واسطه اوراق صکوک

    هامونی با بیان این که یکی از پروژه‌های موفقیت آمیزی که به واسطه اوراق صکوک انجام شد مربوط به نیروگاه پرند بود،بیان کرد: این پروژه چندسال پیش در بورس انرژی پذیرش و نماد آن درج شد و پس از گذشت چندسال توانست به بهره‌برداری برسد.

    بهره‌گیری شرکت‌های SME از اوراق صکوک وکالت

    مدیرعامل سابق فرابورس با اشاره به این که بیشترین مباحث مطرح شده در همایش ICM مربوط به تامین مالی پروژه‌های عمرانی به واسطه ابزار صکوک بود، گفت: مطالبی نیز در خصوص تامین مالی پروژه‌های SME از طریق انتشار اوراق صکوک مطرح شد که این موضوع نیازمند بررسی است زیرا صکوک انواع مختلفی دارد و از تمام آن‌ها نمی‌شود به منظور تامین مالی بهره گرفت زیرا این ابزار در کنار مزایا می‌تواند ریسک‌هایی متعددی را به دنبال داشته باشد.

    استفاده از صکوک وکالت

    وی در ادامه افزود: شرکت‌های SME می‌توانند از صکوک وکالت که تابستان امسال در کمیته فقهی مصوب شد به منظور کنترل ریسک‌های احتمالی در راستای تامین مالی بهره گیرند.

    بهره‌گیری شرکت‌های زیان‌ده از اوراق صکوک اجاره

    عضو هیئت مدیره گروه مالی مپنا در پایان در خصوص مزایای انتشار اوراق صکوک اجاره به منظور کاهش زیان انباشته توسط شرکت‌های زیان‌ده گفت: شرکت‌هایی که با زیان انباشته مواجه هستند می‌توانند به واسطه اوراق صکوک اجاره با همکاری و برنامه‌هایی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای آن‌ها در نظر می‌گیرد زیان خود را تا حدودی جبران کنند؛ این درحالی است که در زمان مدیریت بنده در فرابورس برای چند شرکت زیان‌ده بازار پایه این عمل انجام شد که نتیجه آن موفقیت‌آمیز بود.

    برچسب ها