عصر خودرو

راه‌اندازی ۲۰ صندوق زمین و ساختمان طی یک‌سال آینده

عصر بازار: مدیر مالی تامین سرمایه آباد مسکن گفت: در یک سال آینده ۲۰ صندوق زمین و ساختمان توسط شرکت تامین سرمایه آباد مسکن در سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی ۲۰ صندوق زمین و ساختمان طی یک‌سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، احمدرضا کریمی در حاشیه بازدید از پروژه صندوق زمین و ساختمان نسیم اظهار کرد:‌ اولین تامین سرمایه تخصصی با نام تامین سرمایه آباد مسکن به تازگی تاسیس شده است و ایجاد صندوق‌های زمین و ساختمان از اولویت‌های این تامین سرمایه تخصصی است. رفع دغدغه تامین منابع مالی و شراکت سرمایه‌گذاران با سرمایه اندک در بازدهی عملیات ساخت و ساز از جمله مزیت های مهم این صندوق‌هاست. عضو هیات‌مدیره صندوق زمین و ساختمان نسیم اظهار کرد: پذیره‌نویسی صندوق زمین و ساختمان نسیم شهریورماه سال گذشته آغاز شد، هم‌اکنون حدود 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت پروژه از برنامه زمانبندی مصوب پیشی گرفته است و پیش‌بینی می‌کنیم تا یک سال آینده تکمیل شود و به‌ بهره‌برداری کامل برسد.


    کریمی تصریح کرد:‌ به‌زودی پذیره‌نویسی دومین صندوق با نام «صندوق زمین و ساختمان مسکن شمال غرب» از طریق فرابورس برای ساخت پروژه‌ای در شهر تبریز آغاز می‌شود که تعهد پذیره‌نویسی این صندوق برعهده تامین سرمایه آباد مسکن است و این تامین سرمایه در نظر دارد با ایجاد صندوق‌های متعدد زمین و ساختمان پاسخگوی سلایق و علایق سرمایه‌گذاران باشد. وی افزود: با توجه به اینکه راه‌اندازی این صندوق‌ها طی یکسال آینده خواهد بود، پیش‌بینی می‌شود آغاز عملیات اجرایی آنها با بهبود شرایط بازار مسکن همراه و مورد استقبال بازار قرار گیرد، بنابراین سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها فرصت مناسبی را برای کسب بازدهی مطلوب فراهم می‌کند.

    ابوالقاسم رحیمی انارکی، عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز در حاشیه بازدید این پروژه با اشاره به اینکه امیدواریم از اسفندماه امسال بازار مسکن رونق بگیرد، گفت: صدور پروانه‌های ساختمانی  کاهش یافته که بر موجودی واحدهای مسکونی به دلیل تقاضا تاثیرگذار خواهد بود. از این رو این امر به مرور منجر به تقاضا برای ساخت‌وساز و رونق بخش مسکن می‌شود.

     

    برچسب ها