عصر خودرو

بانک مرکزی عربستان هدف حمله سایبری قرار گرفت

عصر بازار- هکرها با نفوذ به بخش هایی از شبکه های رایانه ای عربستان سیستم های بانک مرکزی این کشور را هدف حمله قرار دادند.

بانک مرکزی عربستان هدف حمله سایبری قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دو منبع مطلع گفتند، هکرهای تحت حمایت یک دولت خارجی که یک بمب دیجیتالی را در بخش هایی از شبکه های رایانه ای عربستان در طی دو هفته گذشته منفجر کرده اند، به سیستم های بانک مرکزی این کشور آسیب زده اند.
    بانک مرکزی عربستان در بیانیه ای اعلام کرد، نفوذی به سیستم های این بانک صورت نگرفته و بانک مذکور مراقبت های ادامه داری برای محافظت از سیستم هایش در مقابل تهدیدات سایبری انجام داده است.
    این دو منبع مطلع مدعی شدند، این حملات که حداقل 8 نهاد دولتی عربستان را تحت تاثیر خود قرار داده، با استفاده از یک بدافزار قاتل تحت عنوان شامون انجام گرفته که مرتبط با ایران است. هدف احتمالی این هکرها نفوذ به چند بخش مهم عربستان از جمله بخش مالی و حمل و نقل این کشور بوده است.
    این منابع افزودند، تحقیقات هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز نمی توان با قطعیت درباره مسئول اصلی این حملات سخن گفت. یک منبع سوم نیز گفت، تعداد نهادهایی که در اثر این حمله آسیب دیده اند احتمالا با ادامه تحقیقات افزایش خواهد یافت.
    وزارت کشور عربستان پاسخی به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد حمله سایبری به بانک مرکزی این کشور نداده است.
    بدافزار شامون همان نرم افزاری است که در حمله سایبری مخرب سال 2012 به شرکت سعودی آرامکو مورد استفاده قرار گرفت و 35 هزار رایانه این شرکت نفتی را در عرض چند ساعت نابود کرد. مقامات آمریکایی گفته بودند ایران پشت این حمله سایبری قرار دارد.

    برچسب ها