عصر خودرو

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی مطرح کرد؛

بورس کالا، شرعی ترین و آسان ترین راه برای تامین مالی بنگاه ها

عصر بازار- رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با بورس کالای ایران بر حضور بنگاه های اقتصادی در این بورس به منظور تامین مالی تاکید کرد.

بورس کالا، شرعی ترین و آسان ترین راه برای تامین مالی بنگاه ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، ابوالفضل روغنی گلپایگانی گفت: بورس کالا یکی از راهکارهای تامین مالی  بنگاه ها بوده و شرعی ترین و آسان ترین راهی است که بنگاه ها را به نقدینگی می رساند، بنابراین امیدواریم این تفاهنمامه شروع خوبی برای آشنایی فعالان صنعت با مزیت های بورس کالا و استفاده از ظرفیت های این بازار باشد.

    روغنی گلپایگانی افزود: متاسفانه صنعت کشور از مزیت های بازار سرمایه و بورس کالا مطلع نیست به طوری که طبق آمارهای اقتصادی آمریکا، در حال حاضر بیش از 90 درصد منابع مالی بنگاه های آمریکا از طریق بازار بورس تامین می شود. ما نیز باید از ظرفیت های بورس کالا در راستای سهولت تامین مالی بنگاه های استفاده کنیم که امیدواریم این تفاهمنامه به زودی عملیاتی شده و شاهد ارتقای بورس کالا و همچنین بهبود شرایط بنگاه ها در اقتصاد باشیم.

    رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران افزود: همچنین با توجه به مزیت های بورس کالا، به زودی موضوع صادرات و واردات در شورای روسای کمیسیون اتاق مطرح شده و کمیسیون صادرات، واردات و گردشگری را فعال می کنیم به طوری که امیدواریم تمامی کمیسیون های اتاق از ظرفیت های بورس کالا به نحو مطلوب استفاده کنند.

    روغنی گلپایگانی عنوان کرد: بنابراین اتاق بازرگانی از همکاری و تعامل با بورس کالا استقبال کرده و برای توسعه فعالیت های اقتصادی در چارچوبی مشخص تلاش می کند؛ همچنین علاوه بر کمیسیون صنایع، همه کمیسون های فعال در اتاق از این موضوع استقبال می کنند.

    برچسب ها