عصر خودرو

کاهش ارزش پوند تورم انگلیس را بالا برد

عصر بازار- در حالیکه ارزش پوند طی ماههای گذشته و پس از قطعی شدن خروج انگلیس از اتحایه اروپا روندی نزولی را در پیش گرفته است تورم افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند.

کاهش ارزش پوند تورم انگلیس را بالا برد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تورم انگلیس طی هفته‌های گذشته بیشترین سرعت افزایش از ماه نوامبر 2014 تاکنون را داشته است.

    آمارهای رسمی نشان می‌دهد تورم این کشور تنها در ماه گذشته یک درصد افزایش یافته است که بیشتر از میزان مورد انتظار کارشناسان بوده است.

    اصلی‌ترین دلیل افزایش تورم در انگلیس کاهش ارزش پوند این کشور در بازارهای جهانی است.

    پس از برگزاری همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و اعلام تصمیم دولت انگلیس نسبت به آغاز روند خروج از اوایل سال 2017 ارزش پوند این کشور روندی نزولی را در پیش گرفته است.

    کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که در آینده شاهد افزایش بیشتر تورم در انگلیس ناشی از کاهش 20 درصدی ارزش پوند این کشور خواهیم بود.

    به گفته توماس لاسکی مدیر سرمایه‌گذاری‌های درآمد ثابت مؤسسه مدیریت دارایی آبردین، چیزی که نگران‌کننده است این است که آمارهای کنونی نشان‌دهنده بخشی از کاهش ارزش پوند انگلیس است و هنوز سقوط ارزشی این ارز در اوایل ماه جاری تأثیر خود را بروز نداده است.

    علی‌رغم احتمال افزایش بیشتر تورم در انگلیس بانک مرکزی این کشور از این مسئله استقبال کرده و رئیس کل این بانک اعلام کرده است که آماده افزایش بیشتر تورم ناشی از کاهش ارزش پوند است.

    این بانک پیشتر تلاش می کرد تا در سایه کاهش قیمت حامل های انرژی ناشی از سقوط قیمت نفت در بازار جهانی، تورم این کشور را به 2 درصد افزایش دهد.

    براساس نظرسنجی‌ صورت گرفته از سوی بلومبرگ کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کرده‌اند که بانک مرکزی انگلیس نرخ سود را بیش از مقدار کم کنونی 0.25 درصدی در ماه نوامبر کاهش خواهد داشت.

    به نظر می‌رسد کارشناسان آمار دولتی انگلیس منتظر تأثیر آشکار کاهش ارزش پوند بر این کشور هستند.

    اصلی‌ترین پیشران افزایش تورم در انگلیس افزایش قیمت البسه و پوشاک بوده است که از سال 2010 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

    دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که علی‌رغم این افزایش تورم قیمت همه محصولات مصرف‌کنندگان در این کشور افزایش نیافته است.

    مایک پرست‌وود مدیر بخش تورم دفتر آمار انگلیس اعلام کرد: هم‌اکنون مستندات محکمی درباره تأثیر کاهش ارزش پوند بر افزایش قیمت مایحتاج روزانه مردم این کشور وجود ندارد.

    شرکت تسکو بزرگترین زنجیره سوپرمارکت در انگلیس فروش آنلاین محصولات خود را به دلیل احتمال افزایش قیمت آنها متوقف کرده است.

    برچسب ها