عصر خودرو

وزیر نیرو:

بهره برداری از صدها طرح نشانگر وجود امنیت کامل در کشور است

عصر بازار- وزیر نیرو گفت: بهره برداری و کلنگ زنی صدها طرح عمرانی و صنعتی در برهه هایی همچون هفته دولت و دهه فجر، نشانگر وجود امنیت کامل در نقاط مختلف کشور است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

بهره برداری از صدها طرح نشانگر وجود امنیت کامل در کشور است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان روز جمعه در آیین کلنگ زنی شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر افزود: کشورهای زیادی در منطقه درگیر جنگ و ناامنی هستند ولی ما افتخار می کنیم که با جانفشانی شهدا، جانبازان و ایثارگران، امنیت کامل در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق مرزی حاکم است.

    وی ادامه داد: آذربایجان غربی از استان های بسیار فعال در حوزه کشاورزی و دارای قابلیت های زیادی در این حوزه است؛ ما سعی می کنیم با اجرای طرح های آبیاری مناسب، این قابلیت ها را بیش از پیش به منصه ظهور برسانیم.
    وی اظهار کرد: مکمل اجرای طرح های آبی در نقاط مختلف کشور به ویژه آذربایجان غربی، همکاری کشاورزان در انتخاب محصول مناسب و استفاده از شیوه های نوین آبیاری است که می تواند در کاهش هدررفت آب و ایجاد بازده مناسب آبی و کشاورزی تاثیر بسزایی داشته باشد.
    وزیر نیرو با اشاره به مشخصات طرح شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر گفت: ظرفیت این شبکه 13 هزار مترمکعب است و این طرح از بخش های 6 گانه ای است که برای توسعه کشاورزی این منطقه امروز کلنگ زنی می شود.
    چیت چیان ادامه داد: مقدمه اجرای این شبکه، ساخت سد سیلوه بود که امیدواریم تا 2 ماه آینده به بهره برداری برسد.
    با بهره برداری از طرح شبکه آبیاری و زهکشی بادین آباد پیرانشهر، بیش از 2 هزارو 500 هکتار از زمین های کشاورزی منطقه زیر کشت می رود.
    استفاده از حجم آب تخصیص یافته برای مصارف کشاورزی پیرانشهر و تامین آب مورد نیاز کشاورزان هفت روستا از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.
    سد انحرافی تنظیمی بادین آباد در فاصله 150 کیلومتری ارومیه و روی رودخانه بادین آباد قرار دارد و 32 میلیون مترمکعب از آب این سد را برای کشاورزی منطقه انتقال خواهد داد.
    زمین های این منطقه نیز به سامانه آبیاری تحت فشار و قطره ای تبدیل خواهد شد.
    وزیر نیرو از صبح جمعه در چهارمین روز از هفته دولت برای بهره برداری و کلنگ زنی طرح های آبی میهمان مردم و مسئولان آذربایجان غربی است.
    بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب نقده و همچنین افتتاح همزمان طرح های آبرسانی به 66 روستا از دیگر برنامه های وزیر نیرو است.

    برچسب ها