عصر خودرو

در روز پایانی تیر ماه در بورس انرژی ایران به ثبت رسید؛

ارزش معاملات روزانه ۴۹۱ میلیارد ریالی شد

عصر بازار- ارزش معاملات ثبت شده در این بازار طی روز پایانی تیر ماه به ۴۹۱ میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات روزانه ۴۹۱ میلیارد ریالی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازرا» به نقل از بورس انرژی، ارزش معاملات ثبت شده در این بازار طی روز پایانی تیر ماه به 491 میلیارد ریال رسید؛ در این روز معاملات نسبتا محدودی در رینگ داخلی بازار فیزیکی و همچنین تابلو مشتقه برق برقرار بود و به این ترتیب ارزش معاملات روزانه ثبت شده نسبت به روزهای قبل کاهش محسوسی داشت.


    فروش 293 میلیون کیلووات ساعت برق در تابلو مشتقه

    در روز یکشنبه 31 تیر ماه 56 معامله در تابلو مشتقه برق بورس انرژی ایران به ثبت رسید که طی آن 293 میلیون و 736 هزار کیلووات ساعت برق معادل 2.3 میلیون کیلووات برق به فروش رفت و ارزش معادل ریالی برابر 360 میلیارد و 999 هزار ریال را در این بازار رقم زد. معاملات برق سلف در بارپایه‌های روزانه، هفتگی و ماهانه انجام شد؛ از ابتدای اردیبهشت ماه امسال و در پی راه‌اندازی تابلو مشتقه برق در بورس انرژی ایران، نیروگاه‌های برق برق نسبت به عرضه برق در این تابلو اقدام کرده و شرکت‌های توزیع برق به‌عنوان خریدار وراد این بازار شدند. به این ترتیب در راستای عمل به قانون برنامه هفتم توسعه، بورس انرژی بستر فروش شفاف و رقابتی برق را فراهم کرد.


    فروش 500 تن روغن سنگین قطرانی در روز پایانی تیر ماه

    بازار فیزیکی بورس انرژی در روز یکشنبه 31 تیر ماه کم رونق بود؛ به‌نحوی که تنها یک معامله در رینگ داخلی این بازار به ثبت رسید. در روز گذشته شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ برابر 500 تن روغن سنگین قطرانی را با قیمت پایه‌ای برابر 259 هزار و 904 ریال به ازای هر کیلوگرم در رینگ داخلی عرضه کرد. برای این محصول تقاضایی معادل حجم عرضه به ثبت رسید و در نهایت کل محصول عرضه شده در نرخ پایه به فروش رفت و ارزش معادل ریالی برابر 129 میلیارد ریال را در رینگ داخلی رقم زد.


    مهم‌ترین عرضه‌های پیش‌رو

    رینگ داخلی و رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران برای روز دوشنبه اول مرداد ماه میزبان عرضه‌های متعددی خواهد بود؛ شرکت‌های متعددی نسبت به عرضه متانول در رینگ داخلی در این روز اقدام می‌کنند. شرکت متانول کاوه 2 هزار و 200 تن، شرکت پتروشیمی زاگرش 2 هزار و 200 تن، شرمت شیمی بافت  2 هزار تن، شرکت پتروشیمی شیراز هزار و 700 تن متانول و سایر شرکت‌های تولیدکننده متانول نیز مقدیر کمتری از این محصول را در روز اول مرداد ماه در رینگ داخلی عرضه‌ می‌کنند.

    از مهم‌ترین عرضه‌های رینگ‌بین‌الملل به لححاظ حجم در روز اول مرداد ماه باید به عرضه 280هزار بشکه نفت سفید نفت ستاره خلیج فارس و 30 هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس اشاره کرد.

    برچسب ها