عصر خودرو

اصرار روسیه و عربستان به قدرت‌های اوپک پلاس برای پیوستن به کاهش تولید

عصر بازار- رئیس جمهور روسیه و ولیعهد عربستان در دیداری در ریاض از همه اعضای ائتلاف اوپک پلاس خواستند به قرارداد کاهش تولید بپیوندند، چون به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است و از رشد اقتصاد دنیا حمایت می‌کند.

اصرار روسیه و عربستان به قدرت‌های اوپک پلاس برای پیوستن به کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، عربستان و روسیه، بزرگترین صادرکنندگان نفت دنیا، در روز پنجشنبه از همه اعضای ائتلاف اوپک پلاس خواستند به قرارداد کاهش تولید بپیوندند تا اقتصاد دنیا تقویت شود.
    چند ساعت پس از سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به ریاض جهت دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، کرملین یک بیانیه مشترک در مورد نتیجه این مذاکرات منتشر کرد.
    سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک)، روسیه و سایر متحدانشان هفته گذشته توافق کردند تولید خود را حدود 2.2 میلیون بشکه در روز پایین بیاورند. 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه عربستان و روسیه هم شامل این طرح می‌شود.
    در بیانیه کاخ کرملین، دو طرف بر همکاری نزدیک در زمینه انرژی و تلاش‌های موفق کشورهای عضو اوپک پلاس جهت توسعه ثبات در بازارهای نفت تاکید کرده‌اند.

    در این بیانیه که به زبان روسی منتشر شده آمده است:« دو طرف بر اهمیت ادامه این همکاری و لزوم مشارکت تمام کشورها در طرح کاهش تولید اوپک پلاس تاکید دارند، چون به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است و از رشد اقتصاد دنیا حمایت می‌کند».
    خبرگزاری عربستان سعودی هم اعلام کرد بن سلمان و پوتین در اجلاس خود بر لزوم تعهد اعضای اوپک پلاس به قرارداد کاهش تولید تاکید کرده‌اند.
    منابع بازار نفت اعلام کردند این اظهارات شفاف از سوی کرملین و عربستان برای پیوستن به قرارداد کاهش تولید، پیامی به اعضای این ائتلاف است که تولید خود را به اندازه کافی پایین نیاورده‌اند.
    بزرگترین عضوی که از این قرارداد کنار گذاشته شده ایران است، چون اقتصاد این کشور سال‌هاست تحت تحریم‌های سخت آمریکا قرار دارد.
    ایران ضمن افزایش تولید نفت امیدوار است بتواند  تولید خود را تا مارس سال آینده میلادی به 3.6 میلیون بشکه در روز برساند.
    پوتین بلافاصله پس از بازگشت از عربستان دیداری با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در کاخ کرملین داشت.

    برچسب ها