عصر خودرو

حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی

عصر بازار- در هفته جاری خبرهای مهمی از جمله حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی، برون سپاری تامین کنجاله سویا و رفع موانع صادراتی ایران به هند منتشر شد.

حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا خبر "الگوی کشت امسال شامل محصولات باغبانی هم می‌شود" در هفته جاری منتشر شد. معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که سال گذشته الگوی کشت فقط برای محصولات زراعی تدوین شد، ولی امسال این الگو شامل محصولات باغبانی نیز می‌شود.

    خبر دیگر در این هفته رفع موانع صادراتی به هند بود. قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در توییتی اعلام کرد که طی توافقات صورت گرفته با وزیر  کشاورزی هند ضمن حل مشکلات صادرات محصولات کشاورزی ایران به هند، زمینه واردات سهم بیشتری از کالاهای اساسی مورد نیاز ایران نیز، از این کشور فراهم شد.

    حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی یکی دیگر از خبرهای مهم بود. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نامه خطاب به یکی از معاونت‌های این وزارتخانه اعلام کرد که تمامی اقلام دامپزشکی (دارو، واکسن، افزودنی‌ها مواد اولیه دارویی دامپزشکی، مکمل، کنسانتره و ...) به تالار دوم ارزی منتقل شود.

    همچنین در این‌ راستا دبیر انجمن واردکنندگان دارو، افزودنی و مواد بیولوژیک دام گفت که با حذف ارز ترجیحی اقلام دامپزشکی قیمت مرغ افزایش چندانی نخواهد داشت.

    از دیگر خبرهای منتشر شده در این هفته آخرین وضعیت بازار گوشت بود. رییس اتحادیه گوشت گوسفندی اعلام کرد که  مغازه‌داران هر کیلو شقه گوسفندی نر را با قیمت 430 تا 435 هزار تومان خریداری و با اعمال 10 درصد سود آن را عرضه می‌کنند.

    آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت از مهرماه نیز از دیگرخبرهای منتشر شده در این هفته بود. مجری طرح کاشت یک میلیارد درخت گفت که تولید 250 میلیون اصله نهال به اتمام رسیده و این درختان بعد از اولین بارش پاییزه در مهرماه در نقاط مختلف کشور کاشته خواهند شد.

    آخرین خبرمنتشر شده در بخش کشاورزی نیز مربوط به تامین کنجاله سویا بود. وزارت جهادکشاورزی در اطلاعیه ای تامین بخشی از کنجاله سویا را به بخش خصوصی واگذار کرد.

    برچسب ها