عصر خودرو

بهادری جهرمی:

فاز ۱۴ پارس جنوبی ایرانی‌ترین فاز این پروژه است

عصر بازار- سخنگوی دولت گفت: ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی آخر این هفته در استان بوشهر افتتاح می‌شود.

فاز ۱۴ پارس جنوبی ایرانی‌ترین فاز این پروژه است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، علی بهادری جهرمی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه 11 و 12 اسفند سومین سفر استانی رئیس جمهوری به استان بوشهر انجام می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌ها و افتتاح های گوناگونی داریم که از جمله آن‌ها فاز 14 پارس جنوبی است که ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی است و با بهره‌برداری از آن 50 میلیون متر مکعب گاز در دست استفاده قرار می‌گیرد.

    وی افزود: همچنین 10 هزار متر مکعب آب از محل طرح آب شیرین‌کن در این استان در اختیار مردم این منطقه قرار می‌گیرد و بیش از 2 هزار واحد مسکن به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.

    سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی درباره مرکز مبادله ارز، اظهار کرد: بعد از اینکه دشمن ملت ایران در پیشبرد اهداف در کف خیابان دچار مشکل شد و مردم با این امر همراهی نکردند، دشمن به حوزه ارزی وارد شد. بعد از این تمرکز ناآرامی و فشار خارجی بر حوزه اقتصادی این بی‌ثباتی ارزی که موقت خواهد بود، رخ داد و بررسی نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نشان از دخالت روشن برخی گروه‌ها به ویژه گروه‌هایی بودند که مورد حمایت نهادهای اطلاعاتی و امنیتی خارجی هستند و نهادهای مسئول ما هم در این زمینه پیگیر انجام وظایف خود هستند.

    بهادری جهرمی تصریح کرد: در بازارهایی التهاباتی وجود دارد اما مردم هم تجاربی از اینگونه بازارها در گذشته دارند که یک بازار ملتهب می‌شود و با شکل‌گیری این تصور که سودی وجود دارد به سمت آن هجوم برده می‌شود اما بعد ضررهایی به جای می‌گذارد که سال‌ها نیازمند جبران است. بنابراین توصیه می‌کنم که مردم به این بازارها برای سرمایه‌گذاری اعتماد نکنند و به سمت سرمایه‌گذاری مولد بروند.

    نگاه دولت به بازگرداندن اینترنت به حالت عادی
    وی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نگاه دولت به بازگرداندن اینترنت به حالت عادی چیست، گفت: این امر در حیطه اختیارات شورای عالی فضای مجازی است، اما در حکم رییس جمهوری به دبیر جدید شورای عالی فضای مجازی بر بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی با تکیه بر ارزش‌های دینی و اقتضائات این فضا توجه و تاکید شده است.

    سخنگوی دولت یادآور شد: اما بحث اینترنت را از برخی پلتفرم‌ها تفکیک کنیم، در زمینه وضعیت اینترنت رتبه‌بندی جهانی وضعیت کیفیت و سرعت اینترنت ایران قابل دسترسی است و دعوت می‌کنم که به این رتبه‌ها توجه شود، اما در زمینه برخی پلتفرم‌ها مثل همه کشورهای دنیا که فعال‌سازی دفترهایی از این پلتفرم‌ها و شرکت‌های خارجی را در کشور خود می‌خواهند، ما هم همین امر را خواستاریم تا پاسخگویی به نیازهای شهروندان و تامین حقوق آنان در این زمینه صورت گیرد.

    وضعیت سلامت عمومی وزیر ورزش در حال بازگشت است
    بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی درباره برخی شایعات درباره وزارت ورزش و وضعیت سلامت شخص وزیر، اظهار کرد: وضعیت سلامت عمومی وزیر در حال بازگشت است. دستگاه‌هایی که به ایشان وصل بوده، منفک شده است و بدن دارد به وضعیت عادی باز می‌گردد. ایشان می‌توانند در طول روز دقایقی قدم بزنند و با خانواده هم در تماس هستند. پیش‌بینی پزشکان این است که اگر همین روند ادامه یابد تا روزهای آتی به بخش‌های عمومی‌تری منتقل می‌شوند. شایعاتی هم که در زمینه وزارت ورزش مطرح است را نباید مورد توجه قرار داد.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه دولت جهت مدیریت مصرف سوخت و احتمال کاهش امکان برداشت از کارت سوخت، اظهار کرد: ما در حوزه‌های انرژی ناترازی.هایی در تولید و مصرف داشتیم که دولت برنامه‌هایی برای رفع آن داشته که قلب اصلی آن برنامه همراهی دولت و ملت برای مدیریت مصرف است. از مردم برای مدیریت مصرف برق و گاز سپاسگزاریم و در تنش‌های آبی هم شاهد همین همراهی در استان‌های درگیر بودیم و از آن عبور کردیم.


    دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد
    بهادری جهرمی یادآور شد: در حوزه بنزین هم وضعیت همین است و دولت تمام تلاش خود را برای مدیریت تامین و مصرف بنزین انجام می‌دهد. از مردم می‌خواهیم که مثل همیشه همراهی خوبی در این زمینه داشته باشند تا در دوران سفرهای نوروزی نیز دچار مشکل نشویم. در این زمینه هم تأکید می‌کنم دولت به هیچ‌وجه برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، بلکه برنامه‌ریزی برای تامین سوخت پایدار در ایام نوروز مورد توجه است.

    برچسب ها