عصر خودرو

با حضور رئیس جمهور؛

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح شد

عصر بازار- پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی صبح پنجشنبه با حضور رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت در جنوب استان بوشهر برگزار شد.

    پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی با هدف تولید 50 میلیون مترمکعب گاز شهری (متان) و 75 هزار بشکه میعانات گازی و 400 تن گوگرد در روز، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی با کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس و مشارکت کنسرسیوم تماماً ایرانی با راهبری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در آستانه بهره‌برداری است.

    طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی به دو بخش خشکی و فراساحل تقسیم می‌شود. بخش خشکی این طرح شامل تأسیسات پالایشگاهی است و بخش فراساحلی شامل 4 سکوی گازی (دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری)، 44 حلقه چاه و دو رشته خط لوله 32 اینچ است که گاز را از دریا در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان به پالایشگاه منتقل می‌کند و در عمل فرآیند شیرین‌سازی گاز را در بخش خشکی انجام می‌دهد.

    بیش از 70 درصد کل کالای مورد نیاز فاز 14 پارس جنوبی از تولیدکنندگان داخلی تأمین شد که نسبت به دیگر پالایشگاه‌های مشابه رکورد جدیدی در استفاده از توانمندی‌های داخلی نشان می‌دهد.

    با راه‌اندازی کامل این پالایشگاه بیش از 50 میلیون متر مکعب در روز به ظرفیت پالایش گاز کشور افزوده می‌شود.

    آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در سومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی با استقبال نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر و استاندار از طریق فرودگاه بین‌المللی عسلویه وارد استان بوشهر شد.

    افتتاح آب شیرین‌کن شماره 2 بوشهر، دیدار با مردم این شهر و مردم شهرستان خورمو ج، دیدار با علمای شیعه و اهل سنت استان بوشهر، نشست تخصصی با سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی استان بوشهر و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه آیت‌الله رئیسی به بوشهر است.

    رئیسی همچنین در پایان این سفر در نشست خبری با اصحاب رسانه نتایج و دستاوردهای سفر دوم دولت مردمی به استان بوشهر را تشریح می‌کند.

    علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، جواد اوجی وزیر نفت، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، احمد وحیدی وزیر کشور، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور آیت‌الله رئیسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

    رئیس جمهور مهرماه سال گذشته در قالب دور اول سفرهای استانی به همراه جمعی از وزرا و معاونین خود به استان بوشهر سفر کرده بود.

    برچسب ها