عصر خودرو

جزییات لایحه بودجه ۱۴۰۲

صداوسیما برای ۱۴۰۲ چقدر بودجه گرفت؟

عصر بازار- با تصویب لایجه بودجه سال ۱۴۰۲، جزییات اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه سیاست‌گذار به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه منتشر شده است. در همین راستا بودجه‌ی اختصاص داده شده به سازمان صدا و سیما قابل مشاهده است که حدود هشت هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

صداوسیما برای ۱۴۰۲ چقدر بودجه گرفت؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، لایحه بودجه سال 1402 با سقف کلی 5261 هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم بسته شده که نسبت به سال جاری حدود 1502 هزار میلیارد تومان و معادل 40 درصد افزایش دارد.

    در قسمتِ ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه، سهم هر دستگاه سیاست‌گذار از بودجه 1402 به تفکیک سازمان‌های زیرمجموعه آن مشخص شده است. در این میان برای سازمان صدا و سیما به‌عنوان یک دستگاه سیاست‌گذار، که زیرمجموعه‌ای برای آن معرفی نشده، مبلغ 7.938.020.400.000 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

    این مبلغ درحالی به سازمان صدا و سیما اختصاص داده شده که در بودجه سال 1401 بودجه ابتدایی، 5 هزار و 289 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود.

    همچنین در سال 1400 نیز سهم سازمان صداوسیما برای تولید برنامه‌های صوتی و تصویری از بودجه پیشنهادی، معادل 2 هزار و 619 میلیارد تومان بود.

    رقمِ حدودی هشت هزار میلیاردی برای سازمان صداوسیما در لایحه بودجه 1402 نشان می‌دهد که سهمِ این سازمان به مراتب و در مقایسه با دوسال گذشته، افزایش داشته است.

    برچسب ها