عصر خودرو

مقام مالی پاکستان:

اندازه کنونی بازار صکوک جهان ۳۲۱ میلیارد دلار است

عصر بازار- مسئول ارشد اجرایی موسسه رتبه سنجی پاکستان (the Pakistan Credit Rating Agency) گفت: از ابتدای ژانویه تا ۲۳ آوریل ۲۰۱۶(۱۱دی ۱۳۹۴ تاچهارم اردیبهشت۱۳۹۵)، ۳۲۱ میلیارد دلار اوراق صکوک در جهان منتشر شده که ۳.۷ میلیارد دلار آن مربوط به پاکستان است.

اندازه کنونی بازار صکوک جهان ۳۲۱ میلیارد دلار است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «شهزاد سلیم» Shahzad Saleem، در حاشیه هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی افزود: مالزی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به ترتیب سه کشوری هستند که بزرگ ترین بازارهای صکوک جهان را دارند و ارزش اوراق صکوک منتشر شده در این کشورها در مدت مذکور به ترتیب 168، 58 و 32 میلیارد دلار است.
    وی ادامه داد: مالزی 67 درصد کل اوراق صکوک منتشر شده را به خود اختصاص داده و این کشور نخستین کشوری بود در سال 2001 از این ابزار مالی استفاده کرد.
    شهزاد سلیم همچنین اندازه بازار جهانی صکوک در سال 2015 را بیش از 60 میلیارد دلار و در سال 2014 بیش از 100 میلیارد دلار اعلام کرد.
    این تحلیلگر ارشد مالی پاکستان اظهار داشت: صکوک، ورقه بهاداری است که مالک آن دارای حق مالکیت نسبی در دارایی های عینی یا سرمایه گذاری های اقتصادی است.
    وی رتبه اعتباری صکوک تضمینی منتشر شده توسط برخی شرکت های پاکستانی از جمله شرکت انگرو (Engro Corporation Limited) و شرکت موبیلینک (Mobilink) را بالا دانست و گفت: بر اساس اعلام موسسه رتبه سنجی پاکستان، رتبه اعتباری اوراق صکوک تضمینی این دو شرکت به ترتیب +AA و AA یا «خیلی قوی» است و به معنی آن است که احتمال تسویه نشدن این اوراق در تاریخ سررسید بسیار کم است.
    هشتمین همایش بین المللی بازار سرمایه اسلامی با حضور نمایندگان 40 کشور جهان از جمله آلمان، روسیه، فرانسه، سوئیس، کره جنوبی، هند، چین و یونان سه شنبه و چهارشنبه گذشته (14 و 15اردیبهشت) در تهران برگزار شد.
    بررسی ساختار و عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری اسلامی، ریسک‌های مالی مرتبط با سرمایه‌گذاری در واحدهای صندوق‌های اسلامی، حاکمیت شرعی در نهادهای مالی اسلامی، نظام‌های قانون‌گذاری در حوزه صندوق‌های اسلامی و بانک‌های سرمایه‌گذاری و خدمات آنها در چارچوب منطبق با شریعت از مهم‌ترین‌ محورهای این همایش بود.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در آئین گشایش این همایش گفته بود امسال حجم بالایی از اوراق صکوک اسلامی در بازار سرمایه با ضمانت دولت منتشر می شود و از سرمایه گذاران خارجی برای خرید این اوراق که ریسک پایین و بازدهی بالایی دارد، دعوت کرد.
    وی استفاده از بازار سرمایه برای تامین مالی و رشد اقتصادی را از برنامه های اصلی دولت ایران اعلام کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها