عصر خودرو

با حضور فلاحتیان؛

توانیر با شرکت کُره‌ای کپکو تفاهمنامه همکاری امضا کرد

عصر بازار- تفاهمنامه همکاری شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در زمینه کاهش تلفات انرژی و هوشمندسازی شبکه‌های برق کشور با شرکت کره‌ای کپکو در حضور هوشنگ فلاحتیان معاون برق و انرژی وزیر نیرو به امضا رسید.

توانیر با شرکت کُره‌ای کپکو تفاهمنامه همکاری امضا کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، فلاحتیان در پایان این مراسم که امروز سه شنبه در محل هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد،اظهار داشت: شرکت کُره‌ای کپکو بر مبنای تفاهمنامه در هوشمندسازی شبکه‌های برق، استفاده از کنتورهای هوشمند (ANI)، کاهش تلفات انرژی، بهینه‌سازی تجهیزات فرسوده برق تهران و افزایش بازدهی نیروگاه‌ها با وزارت نیرو همکاری خواهد کرد.
    به گفته این مقام مسئول، انجام مطالعات مرتبط با خط 765 کیلوولت که برای ارتقای سطح ولتاژ کشور در نظر گرفته شده است با همکاری این شرکت به انجام خواهد رسید. هم اینک، سطح ولتاژ کشور حداکثر 400 کیلوولت است.
    فلاحتیان تصریح کرد: این تفاهمنامه با هدف انتقال فناوری به داخل کشور و استفاده از دانش و تجربه شرکت کره‌ای با خط اعتباری که آنها خواهند گشود، به انجام می‌رسد. وزارت نیرو خود را موظف می‌داند زمینه همکاری شرکت‌های خصوصی ایرانی را با کره‌ای‌ها فراهم کند.

    ** مراودات دوکشوردر صنعت برق تا 10 میلیارد دلار قابل افزایش است
    وی افزود: تاکنون با سه شرکت کره‌ای سه تفاهمنامه جداگانه برای ساخت هزار و 500 مگاوات نیروگاه مبادله شده است.
    فلاحتیان تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و برنامه‌های پیش گفته،‌ تا سقف 10 میلیارد دلار امکان سرمایه‌گذاری و استفاده از خدمات فنی و مهندسی بین دو کشور وجود دارد.
    وی خاطرنشان کرد: تفاهمنامه امروز زمینه انجام این پروژه‌ها را با استفاده از خط اعتباری که قرار است کره‌ای‌ها در اختیار قرار دهند، فراهم می‌کند.
    «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی به همراه هیات 236 نفره از تجاری اقتصادی، عصر یکشنبه وارد تهران شد. وی نخستین رئیس جمهوری کره جنوبی است که از ایران دیدار می کند.
    حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز(دوشنبه) در مراسم استقبال رسمی همتای کره ای خود گفت: حجم روابط تجاری ایران و کره جنوبی اکنون 6 میلیارد دلار است و دو طرف تصمیم گرفته اند این میزان را به سطح سه برابری یعنی 18 میلیارد دلار افزایش بخشند.
    19 سند همکاری دیروز در حضور رئیسان جمهوری دو کشور در مجموعه تاریخی-فرهنگی سعدآباد تهران میان مسئولان دو طرف امضا شد.
    ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و کره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده که از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به کره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از کره بوده است.
    همچنین بر پایه آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم کل مبادلات تجاری دو کشور پس از کاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید که حجم واردات ایران از کره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن کشور 250 میلیون دلار بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها