عصر خودرو

یک مسئول وزارت نیرو اعلام کرد

برنامه ریزی برای ساخت ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور

عصر بازار- مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی از برنامه ریزی برای ساخت نیروگاه و افزایش ۲۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاهی جدید در کشور و حضور شرکت های خارجی در سرمایه گذاری و انتقال فناوری خبر داد.

برنامه ریزی برای ساخت ۲۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «محسن طرزطلب» افزود: تمهیداتی فراهم شده است که قرارداد ساخت نزدیک به 22 هزار مگاوات نیروگاه جدید در کشور امضا و عملیات اجرایی بخشی از این نیروگاه ها امسال آغاز شود.
    وی گفت: بخش زیادی از هزینه مربوط به افزایش ظرفیت نیروگاهی، از سوی منابع مالی خارجی و بخشی نیز از طریق منابع مالی داخلی و سرمایه گذاری دولت تامین می شود.
    به گفته این مسئول، منابع خارجی به صورت سرمایه گذاری مستقیم هزینه ساخت نزدیک به 10 هزار مگاوات از نیروگاه ها را تامین می کنند.
    وی تاکید کرد شرکت های زیادی از کشورهای مختلف به سرمایه گذاری و انتقال فناوری در پروژه های ایرانی علاقه داشتند که شرکت هایی از اروپا، ژاپن، کره جنوبی و ترکیه برای این پروژه ها انتخاب شدند.
    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی اضافه کرد: بیشتر این نیروگاه ها حرارتی، بخشی از آن سیکل ترکیبی و تعداد اندکی نیز نیروگاه بخاری خواهد بود.
    از مسئولان وزارت نیرو، ایران اینک رتبه نخست منطقه خاورمیانه و رتبه چهاردهم جهان از نظر ظرفیت نیروگاهی را دارد و مصرف برق آن از 125 میلیارد کیلووات ساعت در 10 سال گذشته به بیش از 220 میلیارد کیلو وات ساعت در زمان حاضر رسیده است.
    ساخت 26 هزار مگاوات نیروگاه جدید در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده است که 16 هزار مگاوات آن با تبدیل نیروگاه های گازی موجود به سیکل ترکیبی، سه هزار مگاوات آن ساخت نیروگاه های تولید پراکنده DG و CHP و پنج هزار مگاوات دیگر آن نیروگاه های تجدیدپذیر بادی و فتوولتائیک (خورشیدی) خواهد بود.
    سیستم تولید پراکنده نیروگاه هایی کوچک با ظرفیت های بین 15 کیلووات تا 25 مگاوات برای شارژ ایستگاه های نزدیک به محل مصرف و تامین نیازهای شبکه و بار مورد استفاده قرار می گیرد که این نیروگاه ها را با علامت اختصاری DG نمایش می دهند.
    منظور از CHP، طرح های تولید همزمان برق و حرارت است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها