عصر خودرو

ظرفیت تولید برق ایران ۷۴ هزار مگاوات شد

عصر بازار- با بهره برداری از ۹۴۳ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی، ظرفیت تولید برق ایران از مرز ۷۴ هزار مگاوات گذشت.

ظرفیت تولید برق ایران ۷۴ هزار مگاوات شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با افزایش 943 مگاواتی، ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور سال گذشته به 74 هزار و 95 مگاوات رسید که این میزان، موقعیت ایران را در مقام چهاردهمین جهانی تثبیت کرد.

    براساس آمارهای توانیر، در حال حاضر نیروگاه‌های گازی با ظرفیت 26 هزار و 96 مگاوات، 35 درصد از مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را در اختیار دارند.

    پس از آن نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با 18 هزار و 494 مگاوات در رده دوم این جدول قرار دارند. این نیروگاه‌ها نزدیک به 25 درصد از مجموع ظرفیت نصب نیروگاهی را در اختیار دارند.

    براساس این آمار 21 درصد از ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور هم به نیروگاه های بخاری با ظرفیت 15 هزار و 829 مگاوات اختصاص دارد.

    همچنین نیروگاه‌های آبی نیز با ظرفیت 11 هزار و 216 مگاوات، 15 درصد از مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را به خود اختصاص داده اند.

    در رده های بعدی این جدول نیروگاه اتمی با 1020 مگاوات، تولید پراکنده 766 مگاوات، دیزلی با 439 مگاوات و انرژی‌های تجدید پذیر با 235 مگاوات قرار دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها