عصر خودرو

سناریوی افزایش یکسان نرخ برق روی میز دولت

احتمال افزایش ۱۲ تا ۲۰ درصدی تعرفه برق

عصر بازار- اگرچه هنوز در خصوص میزان افزایش بهای مصرفی برق در سال ۹۵ تصمیم گیری نشده اما از مجموع سناریوهای یکسان و پلکانی افزایش نرخ برق، سناریوی افزایش یکسان تعرفه های برق برای تمامی پله های مصرفی با اقبال بیشتری از سوی دولتی ها روبه رو بوده است.

سناریوی افزایش یکسان نرخ برق روی میز دولت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در طول فعالیت دولت یازدهم تاکنون دوبار تعرفه مصرف برق افزایش یافته است. یک بار در اسفند سال 92 افزایش 24 درصدی تعرفه مصرفی برق خانگی تصویب و از ابتدای سال 93 اجرایی شد و یکبار در اسفند سال 93 افزایش 10 درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای اسفند 93 اجرا و در قبوض منتشر شده در سال 94 اعمال شد.

    چندماهی است که دولت برای دور سوم افزایش تعرفه برق در حال برنامه ریزی است. چرا که در حال حاضر متوسط دریافتی از مردم بابت مصرف هر کیلووات ساعت برق 50 تا 60 تومان است؛ اما قیمت تمام شده برای تولید هر کیلووات ساعت برق برای دولت بدون محاسبه هزینه سوخت، 95 تا 100 تومان است.

    وزارت نیرو تاکنون سناریوهایی را برای دور سوم افزایش تعرفه برق آماده کرده و ارسال این سناریوها به هیئت دولت و شورای عالی اقتصاد انجام شده است. تا امروز افزایش قطعی نرخ مصرفی برق در سال 95 نهایی شده؛ اما اینکه این نرخ از ابتدای سال 95 افزایش یابد یا این تغییر نرخ در نیمه دوم سال اعمال شود، هنوز تصمیم گیری نشده است.

    اگرچه هنوز در خصوص میزان افزایش بهای مصرفی برق در سال 95 تصمیم گیری نشده اما از مجموع سناریوهای یکسان و پلکانی افزایش نرخ برق، سناریوی افزایش یکسان تعرفه های برق برای تمامی پله های مصرفی با اقبال بیشتری از سوی دولتی ها روبه رو بوده و افزایش 12 تا 20 درصدی نرخ برق برای سال 95 از هم اکنون در دولت، محور صحبت های برقی مسئولان مربوطه شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها