عصر خودرو

وزیر نیرو :

ایران و اوکراین در زمینه ساخت نیروگاه برق همکاری می کنند

عصر بازار- چیت چیان گفت :توسعه همکاری های دو جانبه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در زمینه ساخت نیروگاه، ارتقای ولتاژ شکبه های پرفشار برق و همچنین تامین قطعات نیروگاهی برای این کشور در دستور کار قرار دارد.

ایران و اوکراین در زمینه ساخت نیروگاه برق همکاری می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حمید چیت چیان امروز (سه شنبه) در پایان دیدار هنادی زوبکو معاون نخست وزیر اوکراین و ولادیمیر دمچشین وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ این کشور با وی در محل وزارت نیرو اظهار داشت: مذاکرات انجام شده بین نمایندگان دو طرف با هدف ارتقا سطح همکاری ها در زمینه باز توانی نیروگاه های بخار، ساخت بخش بخار نیروگاه های گازی در ایران و ارتقای سطح ولتاژ شبکه پرفشار 765 کیلو ولت ایران انجام شد.
    به گفته وزیر نیرو براساس این مذاکرات مقرر شد شرکت های ایرانی نیز در تامین نیازهای بخش نیروگاهی اوکراین و تحویل قطعات با این کشور همکاری داشته باشند.
    چیت چیان تصریح کرد: امروز با تشکیل سه کمیته مجزا جزئیات همکاری های میان دو طرف مشخص خواهد شد.
    همچنین معاون نخست وزیر اوکراین در جمع خبرنگاران امضای یادداشت تفاهم روز گذشته (دوشنبه) دو کشور را یادآور شد و گفت: کشاورزی، نفت و گاز و انرژی از جمله مفاد این یادداشت تفاهم است که به امضای دو طرف رسید و می تواند به تقویت روابط دو کشور کمک کند.
    زوبکو افزود: صدور خدمات و محصولات به ایران ، ساخت و اجرای پروژه های مختلف بین موسسه های دو کشور، ارتقای سطح همکاری ها در زمینه ماشین آلات کشاورزی و تحویل انرژی به مصرف کتندگان مورد تاکید دو کشور است و در برنامه کاری پیش بینی شده است.
    وی خاطرنشان کرد: اوکراین 10 سال گذشته همکاری های خود را به ویژه در بخش هواپیما سازی و توربین سازی با ایران تداوم بخشیده و امروز نیز به ارتقای سطح مناسبات و همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران می اندیشد.
    دمچشین وزیر انرژی و صنایع زغال سنگ اوکراین نیز با اشاره به ارتقای سطح همکاری های دو کشور در زمینه نیروگاه های آبی و انرژی ابراز امیدواری کرد که در کوتاه ترین فرصت مذاکرات بین شرکت های دو کشور شکل گیرد.
    جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم اقتصادی ـ تجاری اوکراین به شمار می رود در سال های 2010 تا 2012 حجم تجارت دو جانبه به ویژه صادرات اوکراین به ایران افزایش یافت؛ به گونه ای که بیشترین حجم گردش کالا در سال 2012 به یک میلیارد و 237 میلیون دلار رسید، سال 2013 میلادی سهم ایران از جمع کل تجارت خارجی اوکراین بیش از 6 درصد بود (بیست و دومین کشور از جمع واردکنندگان از اوکراین) در همین دوره از لحاظ میزان تفاوت واردات و صادرات بین شرکای تجاری خارجی اوکراین، ایران با 710 میلیون و 307 هزار دلار هفتمین کشور به شمار می رفت.
    سند جامع همکاری های اقتصادی تهران ـ کیف در زمینه های کشاورزی، سرمایه گذاری، نفت و گاز، انرژی و بانکی روز گذشته (دوشنبه) به امضای وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران و معاون نخست وزیر اوکراین رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار (http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها