عصر خودرو

مصرف برق در کدام بخش‌ها ارزان‌تر است؟+نمودار

عصر بازار- نگاهی به آمارها نشان از آن دارد که بخش کشاورزی، ارزان‌ترین برق مصرفی را در اختیار دارد.

مصرف برق در کدام بخش‌ها ارزان‌تر است؟+نمودار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد نیوز، نگاهی به تعرفه برق در بخش‌های مختلف حاکی از آن است که ارزان‌ترین برق در بخش کشاورزی استفاده می‌شود. هرچند که تعرفه برق در این بخش به مرور افزایش داشته است اما در نهایت در هفت سال، باز هم عنوان ارزان‌ترین برق را در اختیار دارد.

    بر اساس این گزارش، در این میان، گران‌ترین برق مربوط به بخش عمومی است که چیزی در حدود 491 ریال در هر کیلووات ساعت را برای برق مصرفی خود می‌پردازد. این بخش در هشت سال 84 تا 91، افزایش 314.2 ریالی در هر کیلو وات ساعت را برای مصرف برق خود شاهد بوده است.

    در عین حال،‌ بخش‌های صنعتی و خانگی نیز با ارقام بالای تعرفه برق روبرو هستند و چیزی در حدود 427.5 و 337.5 ریال برای هر کیلو وات ساعتی که برق مصرف می‌کنند، می‌پردازند.

    در گزارش دفتر برنامه‌ریزی کلان برق و انرژی وزارت نیرو به خوبی دیده می‌شود که تعرفه برق خانگی در هفت سال گذشته با افزایش 234.8 ریالی در هر کیلو وات ساعت روبرو بوده است. در عین حال، بخش عمومی با 314.2 ریالی در هر کیلو وات ساعت و کشاورزی با 109.5 ریال در هر کیلو وات ساعت افزایش روبرو بوده‌اند. در همین بازه زمانی، بخش صنعت نیز افزایش 225.9 ریالی در هر کیلو وات ساعت را تجربه کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها