عصر خودرو

کاظم زاده:

دولت باید متعهد به خرید تضمینی تولیدات داخلی ناوگان حمل و نقل ریلی شود

عصر بازار- رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه باید با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی قراردادهای بلند مدت منعقد کرده و در این قرارداد دولت متعهد به خرید این تولیدات شود، آنگاه خواهید دید که ناوگان حمل و نقل ریلی کشور به سرعت ترمیم و نوسازی می شود.

دولت باید متعهد به خرید تضمینی تولیدات داخلی ناوگان حمل و نقل ریلی شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به وضعیت حمل و نقل ریلی کشور، گفت: بر اساس آمارها تا پایان سال 95، حدود 23 هزار واگن باری و حدود 22 هزار واگن مسافربری در ناوگان حمل و نقل ریلی فعال بوده است.

    حداکثر عمر ناوگان موجود مسافربری حدود 62 سال است

    طبق آمارها، میانگین عمر بیش از 22 هزار واگن باری تقریبا 27 سال است، همچنین حداکثر عمر ناوگان موجود مسافربری حدود 62 سال است
    نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق آمارها، میانگین عمر بیش از 22 هزار واگن باری تقریبا 27 سال است، همچنین حداکثر عمر ناوگان موجود مسافربری حدود 62 سال است.

    45 درصد از لکوموتیوهای موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی بیش از 40 سال عمر دارد

    وی ادامه داد: از طرف دیگر حدود 45 درصد از لکوموتیوهای موجود در ناوگان حمل و نقل ریلی، بیش از 40 سال عمر دارد، بنابر این آمارهای موجود نشان می دهد که ناوگان حمل و نقل ریلی کشور بسیار فرسوده است.

    کاظم زاده تصریح کرد: فرسودگی حمل و نقل ریلی قطعا موجب کاهش کارآیی و درآمدزایی و افزایش مصرف سوخت می شود، از این رو باید در جهت نوسازی این ناوگان حرکت شود.

    ضرورت بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی

    این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من بهترین راه کار برای کاهش میزان فرسودگی حمل و نقل ریلی و حرکت به سمت نوسازی این ناوگان، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در کشور است.

    وی گفت: قطعا در شرایط کنونی توانایی و امکانات لازم در داخل کشور برای تولید واگن باری و مسافربری وجود دارد، اما لازمه تحقق این برنامه ها، حمایت جدی دولت از صنایع تولیدی است.

    دولت باید متعهد به خرید تضمینی تولیدات داخلی ناوگان حمل و نقل ریلی شود

    کاظم زاده ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با سازندگان و تولیدکنندگان داخلی قراردادهای بلند مدت منعقد کند و در این قرارداد دولت متعهد به خرید این تولیدات باشد، آنگاه خواهید دید که ناوگان حمل و نقل ریلی کشور به سرعت ترمیم و نوسازی می شود.

    بهترین مسیر برای تأمین ریل، لکوموتیو و واگن، حمایت از بخش خصوصی و شرکت های داخلی است

    رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا بهترین مسیر برای تأمین ریل، لکوموتیو و واگن، حمایت از بخش خصوصی و شرکت های داخلی است، زیرا دولت به تنهایی قادر به سرمایه گذاری در این حوزه نیست.

    برچسب ها